Tips Elak Berat Berlebihan ketika Hamil

Elak Berat Berlebihan Ketika Hamil






Semasa mengandung, bakal ibu cenderung untuk mengalami pertambahan berat badan yang banyak. Biarpun pertambahan berat badan adalah normal tetapi jangan sampai ia melebihi yang sepatutnya dianjurkan kepada ibu hamil.

Selera makan bakal ibu memang sukar dijangkakan. Jika anda seorang yang langsung tidak mengalami morning sickness serta berselera makan apa sahaja, berhati-hatilah kerana anda mungkin akan menambah berat yang banyak.

Berat badan yang berlebihan turut boleh menyebabkan pelbagai risiko komplikasi kepada ibu dan bayi. Sebagai panduan, ikuti tip bagi mengelakkan peningkatan berat badan berlebihan semasa hamil

1.       Jangan makan untuk dua orang
Anda tidak perlu menggandakan kalori makanan. Elakkan makanan yang kaya dengan lemak tepu. Sama juga dengan makanan ringan yang kaya dengan sodium dan lemak. Garam menakung air yang akan menambah lebih banyak berat badan.

2.       Makan secara sihat
Ambil makanan yang kaya dengan vitamin, kalsium, asid folik, besi mineral penting lain. Minum 8 hingga 12 gelas air sehari. Elakkan minuman berperisa dan soda kerana ia hanya menambah kalori dan bukannya nutrien yang sepatutnya.

3.       Sediakan makanan sendiri
Itulah yang sebaik-baiknya. Masak makanan dengan cara membakar dan memanggang. Elakkan daripada menggoreng kerana ia menambah lemak pada makanan. Jika perlu menggoreng, gunakan minyak zaitun.

4.       Lakukan senaman khas untuk kehamilan
Senaman ketika hamil memang digalakkan. Ia mampu memejalkan susuk tubuh, memperbaiki postur dan menguatkan otot pelvik tanpa memudaratkan bayi. Untuk itu, senaman melibatkan aktiviti berjalan dan berenang amat digalakkan.

5.       Makan supplement
Suplemen membantu anda melengkapkan nutrien pemakanan yang kurang dalam menu seharian. Namun, dapatkan nasihat doctor untuk mengambil apa-apa suplemen sewaktu hamil bagi mengelakkan kejadian tidak diingini.

Tahniah diucapkan kepada semua Ibu2 yg bakal melahirkan n menimang Cahaya Mata..:)
Kalau nak cri supplemen yg terbaik untuk ibu dan ank anda dr dalam kandungan lg..crilah saya..
Terima kasih semua...

Whtsapp utk order supplement Shaklee 
0107628163




Vita-Lea Iron Formula Terbaik Shaklee

Assalamualaikum...

Harini secara ringkasnya saya nak cerita pasal Multivitamin Shaklee iaitu VITA LEA..



Vita Lea di kenali sebagai Multivitamin yang Hebat

Makanan tambahan yang seimbang dan paling komprehensif di dalam sains Shaklee yang mampu dimiliki.  Vita-Lea diformulasikan khusus dengan 28 vitamin dan mineral penting yang diperlukan oleh orang dewasa.
Mengandungi lebih nutrien, tenaga dan perlindungan

Pakar kesihatan mencadangkan semua orang dewasa mengambil makanan tambahan harian bagi menyokong kesihatan secara menyeluruh.  Walau bagaimanapun, pengambilan makanan tambahan biasa menyebabkan tubuh mendapat nutrisi yang tidak seimbang. Vita-Lea adalah formulasi premium yang disokong oleh tujuh kajian klinikal serta turut menggabungkan ramuan-ramuan terbaik dan kualiti yang luar biasa.


SIAPA YANG MEMERLUKAN MULTI-VITAMIN
Wanita hamil dan menyusukan baby
Perokok
Pengamal vegetarian
Peminum alkohol yang tegar
Warga tua yang tidak boleh menyerap vitamin B12
Mereka yang gemar makan masakan panas

Apa manfaat utama VITA-LEA Shaklee?


Pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental
Membantu sistem memori dan fokus
Merupakan pelengkap nutrisi
Meningkatkan sistem produktif terutama bagi remaja yang sedang membesar
Membantu dalam stimulasi metabolisma
Membantu melambatkan proses penuaan
Menyediakan nutrisi asas, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru
Membantu proses tumbesaran
Melindungi fungsi buah pinggang, jantung, hati

Siapa yang perlukan Vita-Lea?

Secara umumnya Vita-Lea amat bagus untuk dimakan oleh setiap orang.  Ini kerana kandungan Vitamin di dalam Vita-Lea yang merangkumi hampir seluruh badan. 

Antara vitamin yang terdapat dalam Vita-Lea:
*Vitamin D - Menyokong penyerapan kalsium untuk tulang dan gigi yang sihat
*Beta Karotena - Meningkatkan kesihatan mata, kulit dan sistem imunisasi
*Vitamin E - Menyokong kesihatan sekular dan meningkatkan kesihatan hati, usus dan fungsi imunisasi
*Kalsium - Menyokong kekuatan tulang, pengaliran urat saraf dan otot-otot
*Boron - Membantu dalam metabolisma Vitamin D dan mineral yang terbabit dalam perkembangan tulang
*Magnasium - Menyokong kekuatan tulang, fungsi otot dan membantu dalam mengekalkan tekanan darah     normal dan denyutan jantung
*Biotin - Membantu badan menghasilkan tenaga dari protein dan lemak
*Lain-lain - Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, warna dan bahan pengawet

Berminat nak dapatkan Mulitivitamin yg terbaik dari Shaklee??? VITA LEA harus ada dirumah anda sekarang!!!!! cari sy seperti dibawah..
pm/sms/whatsapp 0129593103



Tips Elak Anemia ketika Hamil untuk ibu yg selalu kene marah dgn nurse akibat HB Rendah.

Assalamualaikum semua.....

Harinie nk cite pasal Anemia pada wanita yg tgh Hamil..ermmm Alhamdulillah sy tak pernah kena dan harap dijauhkan ketika mengandung nanti.

Ibu -Ibu tahu kah bahawa jika dibiarkan Anemia ini berlarutan sepanjang Kehamilan boleh menyebabkan beberapa komplikasi terhadap ibu dan bayi dalam kandungan?? Bahaya jika Ibu ambil ringan.


Anemia atau kurang darah juga merupakan satu masalah penyakit terutama di kalangan ibu hamil. Gejala ini sangat mudah dikesan berdasarkan fizikal ibu sendiri. Antara yang mudah dikesan iaitu warna kelopak mata yang pucat, kerap berasa letih dan sukar fokus pada sesuatu.

Bagaimanapun sekiranya gejala anemia semakin teruk, ia akan diikuti dengan gejala rambut gugur, nafas pendek, kuku cekung seperti sudu, sukar menelan sehingga kepekaan terhadap jangkitan meningkat.

Jika doktor mengesan gejala ini di kalangan ibu hamil, mereka disarankan membuat pemeriksaan hb melalui ujian darah. Apabila kadar hemoglobin kurang daripada 11g/dl, doktor biasanya menyarankan pemeriksaan darah lanjutan termasuk  siasatan kemungkinan ada penyakit lain yang mungkin menjadi penyebab.

Ini bagi memudahkan doktor menyesuaikan jenis rawatan dan faktor terjadinya anemia kepada ibu tersebut.

*Apabila anemia berlaku akibat kekurangan protein, ibu perlu meningkatkan pengambilan makanan yang mengandungi protein seperti telur, ikan, daging, ayam, makanan laut dan susu.

*Apabila anemia berlaku akibat kekurangan asid folat atau zat besi, maka pemberian suplemen perlu dilakukan dengan pengawasan daripada doktor anda. Keperluan harian zat besi dan asid folat ketika hamil meningkat dua kali ganda berbanding sebelum hamil. Oleh itu doktor menyarankan keperluan itu dipenuhi dengan pemakanan atau suplemen.

Jika pemberian suplemen masih tidak mampu memenuhi keperluan zat yang berkurangan, maka rawatan memberi zat besi ata asid folat intravena atau tranfusi perlu dilakukan dengan pengawasan ketat daripada doktor sakit puan anda.

Tips /Cara Untuk Mengelak Anemia ketika Hamil
Secara asasnya, pemakanan harian seimbang iaitu yang cukup sukatan sayur dan sumber protein. Ia penting kerana pemakanan yang seimbang mampu mengatasi masalah kekurangan darah. Maknanya, seseorang itu akan dapat zat besi, vitamin B12 dan folat mencukupi. Seterusnya, pengambilan zat besi. Zat besi boleh diperoleh daripada sayur-sayuran hijau (juga kaya dengan folat), daging merah dan organ (seperti hati).
 
Haa...suplemen tu penting jgk kan..sy dekat sini nak saran kan sgt2 pada kaum2 ibu yg hamil yg mana telah alami Anemia nie atau tekanan darah rendah (HBlow) mengambil VITALEA Shaklee kerana ia mmg sgt2 membantu tahap kesihatan, tekanan darah sewaktu kita mengandung.

Kita dengar cerita kakak garang nie buat ape setiap kali dia mengandung supaya tak masuk ward lagi.


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.

Saya juga sarankan agar ibu-ibu yg mengandung amalkan Set Ibu Hamil Shaklee untuk kesihatan Ibu dan bayi dalam kandungan.

Jom Share pengalaman semasa mengandung ibu-ibu di ruang komen..:)

Hubungi no tertera untuk harga terbaik supplement serta konsultasi secara percuma.
Nama FB : Norhayati Ismail
Email : yattisma@gmail.com
Shaklee Id : 1003021
Sms/Whatsapp : 0107628163

OMEGA GUARD BAGUS UTK KUATKAN MINDA DAN INGATAN ANAK2

Assalamualaikum Syukur Alhamdulillah...........Seorang lgi Ibu membuat keputusan yg bijak untuk ank2 kesygnnya..dgn memberikan mereka OmegaGuard shaklee..

Jom saya sharekan sedikit manfaat omega 3 melalui video ini, haaa..ibu yg saya ceritakan tadi buat keputusan nak beli sbb tgk video nie lah..sila hayati video ini, ini kajian sebenar yg telah dlakukan.

                       
Omega memang amat bantu utk kecerdasan otak dan minda anak2. So pada ibu bapa yg ada anak setahun ke atas dah boleh bagi omega guard ni sebagai makanan tambahan mereka

Penting bagi perkembangan dan fungsi otak
  • Meningkatkan sistem imunisasi
  • Menapis segala virus dan bacteria daripada badan.
  • Kanak-kanak yang mengambil Omega-3 sedari kecil dapat mengurangkan jangkitan pernafasan.
Sementara HARGA OMEGA TGH PROMO NIE..JOM IBU2 JGN LEPASKAN PELUANG ini....

Nama FB : Norhayati Ismail
Email : yattisma@gmail.com
Shaklee Id : 1003021
Sms/Whatsapp : 0107628163
COD Area : Subang U5, ShahAlam, Sungai Buloh, Ara Damansara, Sunway Damansara



Basic H Shaklee

Assalamualaikum semua...
Salam ceria selalu.....loteh menaip hrnie..sbb baru balik dari Holiday...ngn Harith pulak demam masa 1st day dekat Cameron..mood holiday terus hilang sbb ank sakit..hokeyy..nie nak ceria pasal Basic H ...Semua ckp Basic H nie ada 1001 kegunaan...Ape dia basic H nie..sbb dgn sy2 sendiri dah Jatuh Cinta dgn si dia.


Basic H nie pencuci organik iaitu yang dibuat dari bahan organik, tanpa fosfat, bio-degrable, tiada toksik, dan boleh digunakan dengan selamat tanpa perlu membilasnya.

Tahukah Anda?


Kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung. Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan. Pekatan Pencuci Super Organik BASIC H² tidak mengandungi bahan-bahan di atas mahupun bahan-bahan berbahaya yang lain.


Perbezaan Shaklee 

Selamat
  1. Tidak bertoksik
  2. Tanpa gas beracun
  3. Tanpa bahan kimia berbahaya
  4. Tanpa bahan pewangi
  5. Lembut pada tangan
  6. pH seimbang
  7. Tanpa klorin
  8. Berkesan
Berkesan 
  1. untuk menanggalkan kotoran berminyak
  2. Kepekatan berganda – 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air
  3. Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal Basic H di mana hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama 
Mesra Alam
  1. Ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa
  2. Biorosot
  3. Tanpa fosfat
  4. Bungkusan yang boleh kitar semula
  5. Tanpa bahan pewarna
  6. Selamat untuk sistem septik dan pembentungan

Sekilas fakta: 

Tahukah anda..kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan. Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon. 
Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yangmerengsakan hidung. 
Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal. 
Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit,mata dan sistem pernafasan.

TAPI dengan BASIC H.. anda selamat kerana ia
  • tidak bertoksik;  
  • tanpa gas beracun;  
  • tanpa bahan kimia berbahaya;
  • tanpa bahan pewangi ;
  • pH seimbang;
  • tanpa klorin;
  • berkesan meningalkan kotoran berminyak;
  • kepekatan berganda
Dapatkan hanya dari saya agen Shaklee Anda..dgn NIlai yg HEBAT...
sms/whatsapp 0129593103
email : yattisma@gmail.com




Jatuh Cinta Dengan Basic H Shaklee

Assalamualaikum semua...haaa..nie yg nak bgtau nie..sy sebenarnya dah mula jatuh cinta dengan si Basic H nie..alkisahnya bermula...bila basuh botol susu anak dgn mudah sgt2, selalunya kerak2 susu yg melekat pada puting susu tu kan susah nak basuh kan..betul tak mak2???

haaaa..satu hari nie..sblm nak balik kg hari sabtu..puas lah sy nie mencari botol susu Harith..1 mlm cari tak jumpa pagi sabtu tgh dok kemas2 rupanya ada belakang almari..perrhh..puas cari..

Sy dah agak geli sbb tgk susu dah mula berkerak..yeaakkk..huhuhu..tp dgn adanya Basic H sy pun try lah rendam kejap..n basuh mcm biasa...waaaaa.....syoknya bila dh bersih semula kau..haaa..nie yg Mak makin syg dgn Basih H nie..

Basic H

Hari tu badan harith penuh dgn ruam2 sy pn saja2 je mandikan dia dgn titik kan sikit basic H nie..Alhamdulillah esk nya dah ok...:) best2 sgt..mmg sgt2 berterima kasih pada Basic H nie.kat bawah nie ada lagi kegunaan2 basic H...

Apa kegunaan Basic H?

1. Saya guna untuk cuci sayur dan buah2an sebelum masak dan beri anak saya makan.
2. Saya guna untuk cuci luka atau melecur dan ianya buat luka /lecur cepat kering.
3. Saya guna untuk membersihkan meja makan rumah dan rak dapur supaya semut tak memenuhi ruang tersebut.
4. Saya guna untuk pastikan sinki saya tak tersumbat.
5. Saya guna untuk mop lantai dalam keadaan nak cepat.
6. Saya guna air basuhan untuk siram pokok yang hidupnya segan mati tak mahu supaya ia segar semula.
7. Saya gunakan basic H buat tuam kepala anak saya bila mereka demam.
8. Saya mandikan anak saya dengan basic H bila mereka kena gatal2 atau gigitan serangga.
9. Saya letakkan basic H dalam toilet utama serta dapur agar mudah capai bila diperlukan.
10. Saya gunakan Basic H untuk keluarkan gula2 getah yang melekat pada baju atau pakaian anak2 dengan senang sekali.
11. saya gunakan Basic H untuk lap cermin rumah supaya lebih bersih dan bersinar.
12. Basic H bagus digunakan untuk mencuci botol susu anak serta lampai pakai semula [ cloth diaper] dengan lebih bersih.

Ape kata lepas nie kita sama2 bertukar dari Bleach ke Basic H..kannn..sbb dia mempunyai 1001 kegunaan yg sgt2 baik dari segi kesihatan dan keselamatan kita sebagai pengguna kerana ia bebas kimia. ok next entry nanti sy akan sharekan pasal Basic H secara detail ye..

Berminat boleh hubungi saya terus untuk membuat belian sms/wsap 0129593103 atau email : yattisma@gmail.com
boleh jgk kalau nak COD, area sg buloh, shahalam, subang airport, subang bestari, damansara, bandar utama, curve.

Harga RM............paling jimat dan hebat...berbaloi2..

Daun Tembaga Suasa surutkan lebam benjol kepala anak.

Assalamualaikum semua kawan2 n pembaca setia suka healhtky food..harini menulis dgn mood tak berapa nk best..sbb mlm td anak jatuh dari katil atas kecuaian sy waaaa...(T_T)...siap kena ,ngan papa harith..

dek kerana panik tak tahunak buat ape time kepala ank benjom biru lebam semua...sahabat2 baik dari super lady ada kongsikan petua2 yg amat berguna...

sis Halawa ada bgtau suh saya cari daun "Tembaga Suasa"..haaaa..kau..aku pn tak penah dengar pokok nie...tp mmg famouse dekat tepi2 hotel...haaa..nnt sy tunjukkan cmne pokok dia..

keesokkan harinya..gagahlah si ibu nie lepas balik keja...pegi mencari daun tembaga nie dekat nursery sg buloh nie...puas masuk satu ke satu kedai..tp takde pun yg jual..haaa..tp korang nak tahu mak mak dapat..hehehe..lawaklahh..

mak dapat dekat tepi mcdonald kota damansara..dgn tak malunya..mak curi2 amik sehelai dua..terus masuk kereta n balik....

sampai je rumah..terus sy letak kat kepala anak..mcm miracle pulak..Alhamdulillah..dgn kuasa Allah..bgkak dh surut..:)...lega dah rasa..nant kat bawah sy tunjuk pic ye tak sempat nak upload sbb cri cable USB tak jumpa..

Nway...terima kasih sgt2 pada kawan2 super lady yg byk membantu...
jumpa di next entry yaaa...Salam..

Cara Memberi Bayi Makan

Assalamualaikum kawan2 semua...

Hari nie nk share pasal beri mkn si comel..ermm..sy pun mcm mama2 kat luar sana jugak..kdg2 hadapi masalah mcmne nk beri makan pada si manja mama sorang nie. Sy ada terbaca dalam PaMa mengenai cara memberi makan kepada bayi Anda...Jomlah kita baca kejap boleh kita ambil sedikit cadangan agar mama n papa kt luar sana tak menjadi hura hara bila ikut cara yg betul ye dakkk..

Bila nak beri si manja makan nie sememangnya perlukan kesabaran yg amat2 lah tinggi..Mungkin dengan mematuhi tip berikut, ia sedikit sebanyak membantu anda menjadikan masa makan lebih bermakna.



1.      Anak berada dalam keadaan selesa
Pangku bayi semasa memberinya makan. Tinggikan sedikit bahagian kepala supaya dia dapat makan dengan lebih selesa. Untuk menjaga kebersihan pakaian bayi anda, gunakanlah bib. Setelah bayi selesa dan boleh duduk, letakkan mereka ke dalam kerusi makan bayi setiap kali tiba waktu makan.

2.      Makanan yang sesuai
Makanan pertama yang anda perkenalkan kepada bayi mestilah benar-benar lembut dan tidak terlalu berperisa. Biasanya, pada peringkat permulaan, bayi akan lebih senang menerima bubur nasi kerana tekstur dan rasanya seakan-akan susu.

3.      Tidak terlalu panas
Makanan bayi tidak perlu terlalu panas dan sejuk. Cukuplah sekadar suam-suam. Selain itu, jangan suapkan terlalu banyak makanan pada satu-satu masa. Beri anak anda makan sedikit demi sedikit. Cara ini akan memudahkan anak untuk belajar menelan makanan dan dalam masa yang sama belajar makan menggunakan sudu dan bukan melalui botol susu.

4.      Bersabar
Pertama kali memberi anak makan memang memerlukan kesabaran yang tinggi. Anak anda tidak akan mudah menerima makanan yang diberi. Mungkin sebab dia belum biasa untuk makan. Jadi, ambillah masa. Jangan terlalu memaksa. Ajar anak anda makan perlahan-lahan agar semuanya berjalan lancar.

5.      Jaga kebersihan
Pastikan semua peralatan yang digunakan termasuklah makanannya bersih daripada sebarang kekotoran untuk mengelakkan bayi anda sakit perut. Hal ini perlu dipandang serius agar bayi tidak rasa serik untuk makan. Ingat, memberi anak makan adalah untuk menjadikan mereka lebih sihat dan bukan mendapat penyakit.

6.      Pastikan bayi lapar
Ramai berpendapat, waktu terbaik untuk memberi bayi makan ialah selepas mereka bangun daripada tidur pada waktu pagi. Mungkin di antara pukul 10 hingga 11 pagi. Ketika ini, biasanya bayi akan rasa lapar. Untuk mengelakkan bayi terkejut dan rasa selamat, beri mereka minum sedikit susu terlebih dahulu sebelum meneruskannya dengan memberi makan.

Thank you semua....:)


Rahsia Kurus dengan OmegaGuard


Assalamualaikum salam ceria semua..selamat bercuti hari nie utk warga Selangor (PH sultan selangor birthday)..Selamat bekerja juga kpd warga wilayah kL..sambil2 keje tu jom lah baca entry saya kali nie ttg rahsia kurus dgn omega atau dikenali minyak ikan.

Betulke minyak ikan nie leh buat kita kurus??? setahu saya dia hanya baik utk perkembangan minda je. Orang ramai pn sering mendengar yang Omega ( Fish Oil) sangat bagus untuk perkembangan otak kerana mengandungi Omega-3 Fatty Acids yang menjadi sumber DHA dan EPA. Now...apa pula kaitannya antara Omega-3 dengan penurunan berat badan??


LEMAK JAHAT yang terkumpul dalam badan kita memerlukan LEMAK BAIK untuk menguraikannya dan membakarnya. Pengambilan LEMAK BAIK yang dimaksudkan bukanlah daripada sumber seperti mayonis, minyak masak atau lemak haiwan TETAPI daripada sumber pemakanan sihat seperti ikan salmon, sardine, walnut serta flaxseed. Salah satu LEMAK BAIK yang bermanfaat untuk tubuh badan kita adalah Omega-3 Fatty Acids.

Secara umumnya omega bertindak sama seperti lecithin iaitu membakar lemak tetapi secara khususnya ia bertindak lebih cepat dan lebih mahal dr lecithin.

"Fish oil supplements may help overweight people and people with high blood pressure to lose weight, according to the National Institutes of Health. Omega-3 fatty acids or polyunsaturated fatty acids, are found in fish oil. They are considered essential to your diet because your body can’t make them." 
 http://www.livestrong.com/article/276633-omega-3-fats-weight-loss/


Bagaimana Omega Guard buat kerja membakar lemak???

Asid Lemak omega-3 membantu anda membakar lemak dengan membantu badan anda bertindak balas dengan lebih baik terhadap hormon yang dipanggil Leptin (Leptin adalah perkataan Yunani bagi nipis

Leptin memberitahu badan anda (otak anda) untuk mengurangkan selera makan 
anda supaya anda boleh mengekalkan atau mengurangkan berat badan 

Leptin meningkatkan metabolisme 
anda dengan meningkatkan pengeluaran tiroid anda (tiroid anda mengawal metabolisme anda) 

Leptin juga menyebabkan badan anda untuk membakar lemak untuk tenaga

Jika badan anda tidak bertindak balas dengan baik terhadap Leptin maka sebaliknya berlaku – Anda akan lapar, dan anda akan menyimpan lebih banyak lemak —> Anda boleh mengambil Omega-3 lemak untuk membantu badan anda bertindak balas lebih baik untuk Leptin jadi anda boleh meningkatkan metabolisme membakar lemak anda 



3 cara asid lemak Omega-3 membantu mengurangkan berat badan
  • Asid lemak Omega-3 membantu mengawal rasa lapar dan mengawal paras gula dalam dara
  • Satu kajian Australia menunjukkan individu yang mengikuti program senaman yang mengambil Omega-3, kadar pembakaran lemak tubuh adalah lebih tinggi berbandung dengan mereka yang tidak mengambilnya.
  • Kajian yang dilakukan di Jepun & Czech republik mencadangkan pengambilan asid lemak Omega-3 bukan sahaja menggalakkan pembakaran lemak malahan menghalang pembentukannya.

Kesimpulannya, Omega membantu anda mengurangkan selera makan di samping membakar lemak dengan lebih cepat.

Untuk kesan optimum, anda bolehlah mengamalkan pengambilan Omega Guard Shaklee ini bersama Alfalfa Complex (at least). Sekarang anda tahu bahawa Omega Guard bukan sahaja bagus untuk otak, kulit dan jantung malahan membantu anda untuk mendapatkan berat badan idaman. InshaALLAH.

apa lagi...carilah sy untuk order yee..HARGA tgh promosi nie sememangnya harga yg tgh jatuh bergolek2..haha..pm/sms/whatsapp 0129593102 atau email: yattisma@gmail.com.

Merawat Asma dengan OMEGA shaklee

Assalammualaikum semua..Selamat malam..dah ada yg tido ke?..sy nk amik kesempatan mlm nie nk buat entry pasal Asma atau lebih dikenali dgn Lelah yg boleh kita rawat dgn Omega Guard Shaklee..

wahh feeling2 bersemangat gitu kan..sbb bru je lepas join present pasal Omega nie hahaha...Al maklumlahkan..Bulan nie bulan Promo Omega hihi so tanpa buang masa sy terus ke topik utama kita...

APA itu ASMA??
Penyakit asma atau lelah merupakan penyakit immunologi yang menyebabkan kesukaran bernafas.Ini adalah kerana ketika pesakit dierang asma,keradangan dan spasma pada selaput dinding laluan udara menyebabkan bronkiol di dalam peparu menjadi sempit.
Pesakit asma mungkin mengalami pernafasan bersiul (wheezing),sesak nafas dan sukar untuk bersenam.Ketika otot mengejang,saluran udara mengecil dan menghalang pernafasan.Keadaan ini boleh menyebabkan paru-paru kehilangan udara dan pesakit boleh pengsan.
Pembengkakkan pada saluran udara bronkiol menyebabkan kesukaran bernafas untuk pesakit asma.

Walaupun penyakit asma sukar diubati,tetapi ia boleh dikawal dengan cara mengurangkan serangan melalui penjagaan yang rapi.Asma tidak berjangkit tetapi ia boleh diwarisi dimana anak-anak kepada pesakit ini mempunyai risiko yang lebih tinggi.

ASMA DI KALANGAN KANAK-KANAK
Mengikut kajian yang dijalankan,jumlah kanak-kanak yang mengidap asma semakin meningkat dan lazimnya akan sembuh apabila usia meningkat sehingga 12 hingga 13 tahun.Kira-kira 50 hingga 60 % akan sembuh apabila mencapai umur 20-25 tahun manakala 20 % akan mendapat asma yang berterusan.

Serangan Asma Disebabkan Oleh :
  1. alahan hidung seperti habuk,debunga,spora kulapuk,epitalial binatang peliharaan
  2. udara sejuk
  3. senaman
  4. jangkitan sistem pernafasan
  5. tekanan emosi
  6. aspirin dan ubat-ubatan

SUPLEMEN UNTUK ATASI ASMA
Pada kebiasaannya ubat yang disarankan oleh doktor untuk pesakit asma ialah steroid.Kita sedia maklum bahawa steroid akan memberi kesan jangka panjang.Kajian mendapati,mereka yang megidap penyakit yang berkaitan dengan inflamasi seperti asma mempunyai kandungan omega 3 yang rendah.
Kajian klinikal University Of Maryland Medical Centre menunjukkan 29 kanak-kanak asma yang diberi makan minyak ikan yang kaya dengan EPA dan DHA selama 10 tahun mampu mengurangkan simpton asma berbanding yang tidak diberi omega 3.


BAGAIMANA MINYAK IKAN (OMEGA) MEMBANTU MERAWAT ASMA?
Satu hidangan OmegaGuard Shaklee mampu membekalkan 905mg asid Lemak Omega - 3 DHA dan EPA. Asid lemak ini bertindak sebagai anti keradangan iaitu ia mngurangkan keradangan di saluran pernafasan yang menghalang laluan pernafasan mengecil dan kesukaran bernafas.

Ini disahkan melalui kajian orang Eskimo yang hidup di kawasan sejuk merupakan kadar yang rendah untuk mendapat asma..ini kerana makanan asas mereka adalah ikan. Omega Guard ialah minyak ikan yang paling tulen di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega -3 termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi. Ia dihasilkan melalui satu proses penyulingan proprietaritigavmolekul untuk mengektrak asid lemak omega - 3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan2 berbahaya seperti plumbub, merkuri, aresnik, kadmium dan dioksin.

So kawan2, ibu2 sekalian berikan lah yg terbaik untuk si manja anda, dapatkan dgn harga PROMO sekarang di bulan December, Buy 6 free 1 malah anda juga akan dapat keahlian secara automatik waahhh dah jimat rm75, ehhh..nak beli sebotol pn boleh ye....Harganya pn Harga bestlahh..pm/sms/whatsapp atie 0129593103 okeh!!

Merawat GOUT dgn SHAKLEE

Assalamualaikum semua...

Gout??? emrrmm antara penyakit yg sy kira sgt lah derita sakitnya kepada pesakit yg mengalaminya...Btl Tak???...

Gout adalah satu penyakit sendi yang disebabkan oleh asid urik berlebihan di dalam badan. Asid urik adalah bahan kumuh sejenis protein iaitu purin. Tubuh kita menyingkirkan bahan kumuh ini melalui air kencing, tapi apabila ia berlebihan dan tidak dapat dibuang, ia terkumpul di dalam sendi. Inilah yang menyebabkan gout.

Tubuh menjadi kurang efisien untuk membuang asid urik tersebut apabila buah pingang tidak berada di tahap kesihatan yang optimum. Ya, buah pinggang kita adalah organ perkumuhan yang penting untuk menyingkirkan bahan-bahan yang tidak diperlukan oleh tubuh, namun dalam beberapa keadaan, buah pinggang tidak dapat bekerja dengan baik, akibat dari:
  1. Pengambilan ubat-ubatan berunsurkan ‘drug’
  2. Stress dan tekanan perasaan
  3. Pengambilan protein yang berlebihan
  4. Kekurangan vitamin tertentu yang diperlukan untuk proses perkumuhan

Jadinya..rawatan altenatif bg pesakit yg menghidapiGout ini selain rawatan Doctor, pesakit boleh mengambil supplement shaklee sbg salah 1 kaedah yg selamat dan semulajadi serta bebas dari Drug.


 1. ALFALFA – Bertindak menyingkirkan toksid dalam darah. Sifatnya yg beralkali membantumeneutralkan asid urik serta menyingkirkan lebihan asid urik dalam badan.

                                       
2. OMEGA GUARD - Kandungan omega 3 yang bertindak sebagai anti-keradangan membantumengurangkan radang sendi dan sekaligus mengelakkan sendi dari bengkak.


Untuk pertanyaan lanjut sila hubungi sy di..

Fb : Norhayati Ismail
Page : The Food of Love
Sms/Whatsapp 0129593103
Email : yattisma@gmail.com
Shaklee ID : 1003021
C.O.D area kuala selangor, Tanjung Karang, Sekinchan, Shahalam, Subang, Kota damansara ,Bandar Utama, Curve.

Masalah Angin Dalam Badan, Punca dan Petua menghilangkannya.

Angin dalam badan...ohh angin...Al kisahnya harini badan ku penuh dgn angin bila lpas mkn perut still rasa sebu, walaupun bfast tiap2 pagi n lunch tak penah skip, so after je lunch mesti rasa sebu...nak muntah, rasa sendawa tak lepas2...sendawa nak muntah..haihhhh..mcm2 lah ase..mmg tak best sgt2..

Sebenarnya... Gas atau angin tu hadir dari dalam sistem penghadaman (perut, usus kecil dan usus besar) yang datangnya dari 2 sumber iaitu, udara yang disedut dan bakteria yang terdapat di dalam usus besar akibat gangguan daripada sesetengah bahan makanan yang tidak dapat di hadam dengan baik dalam badan kita. Gas yang terdapat dalam sistem penghadaman atau sistem gastrointestinal selalunya mengandungi gas yang tidak berbau seperti oksigen, nitrogen, karbon dioksida, hidrogen dan metana. Ia mengandungi 99% gas buangan dalam usus. Komponen kecil “flatus” atau gas yang keluar melalui dubur, boleh dikaitkan dengan bau yang tidak menyenangkan mungkin disebabkan gas yang mengandungi sulfur. Ia biasanya dilepaskan oleh bakteria yang sememangnya ada dalam usus besar.

Tanda-tanda angin banyak dalam badan:

• Rasa lesu/letih/tidak bertenaga.

• Selalu rasa kebas/lenguh/sengal.

• Tapak tangan/kaki berasa sejuk.

• Selalu menguap/mudah mengantuk.

• Sukar bernafas/nafas pendek.

• Rasa ketegangan di tengkuk dan pinggang.

• Kulit kering.

•'Muscle spasms' waktu tidur/jaga.

• Perut berangin.

• Sakit kepala/migraine.

• Perasaan mudah marah.

• Hilang selera makan.

• Hilang/kurang nafsu seks

• Dan lelain rasa ketidakselesaan badan.

Nak tahu apa yang patut kita lakukan jika badan berangin? Sebenarnya ada bermacam-macam petua, antaranya, minum air halia, minum air panas, minum coke, minum eno dan macam-macam lagi la... 

Antara lain cara yang boleh diamalkan untuk membuang angin dalam badan adalah:

- Banyakkan minum air kosong.

- Makan perlahan-lahan dan kunyah lebih.

- Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah


Di sini saya sertakan senarai sumber makanan yang boleh menyebabkan angin dalam badan:

1) Kekacang

2) Sayuran seperti :
      a) Brokoli
      b) Kobis
      c) Taugeh
      d) Bawang
      e) Asparagus
      f) Bendi
      g) Terung


3) Buah-buahan seperti :
      a) Pear
      b) Apple
      c) Peach

4) Bijirin seperti :
      a) Cereal
      b) Roti gandum

5) Minuman ringan dan jus buah

6) Susu dan produk daripada susu dan keju

5) Makanan dalam peket yang mempunyai laktus di dalamnya seperti
      a) Roti
      b) Bijirin
      c) Sos salad

6) Makanan bertepung

7) Pemakanan~ Jadual makan tidak teratur, pengambilan makanan yang memberi tindakbalas 'alahan' seperti nangka, labu, mee kuning, daging beku dll, kafein dan minuman soda(bergas).

8) Perubahan emosi~ 'Emotional outbursts', dari tenang menjadi marah dan dari tenang sedih. (Nota; angin berpunca dari perubahan emosi sukar keluar dari badan) 

Kalau boleh amalkan

1) Banyakkan minum air kosong/air suam

2) Kurangkan udara yang disedut 

3) Makanlah perlahan-lahan dan kuyah lebih

4) Elakkan makan gula-gula keras dan mengunyah gula-gula getah

5) Jika ada yang merokok, berhentilah!  

6) Sediakan jadual. Tuliskan jenis2 makanan yang menyebabkan masalah angin

Antara petua tradisional untuk elakkan badan berangin



1) Bawang Putih
Ambil beberapa biji bawang putih dan buang kulitnya.
Hiris bawang putih nipis-nipis.
Rebuskan bersama 2 gelas air putih sehingga tinggal satu gelas.
Minum ramuan ini sebulan sekali.
atau Bawang putih ditumbuk dan dicampur dengan air panas, bagi air bawang tu keluar dan minum. 



2) Lain-lain petua

Rebuskan Cengkih dan Halia, lepas tu minum ketika masih suam. Ulang beberapa kali..
Minum air rebusan daun mengkudu dan halia.
Kisar serai, lemon, daun pudina, madu asli, garam dan sedikit air. Amalkan minum bancuhan ini dan angin akan keluar.
Rendamkan kaki dalam air panas + segenggam garam kasar. Kepanasan air mengikut kesesuaian diri. Rendam sehingga 10 minit atau lebih. Semasa rendaman ini juga, cuba lakukan pernafasan yang teratur ala-ala bermeditasi gitew. Selepas 10 minit, keluarkan kaki dan lap supaya kering; . Tapak kaki akan menjadi merah dan badan berasa segar.(Nota:Semasa aktiviti ini cuba kosongkan 'mind', penuhi dgn zikir, dan jadikannya aktiviti rekreasi dengan keluarga/pasangan. Seeloknya dilakukan seminggu sekali sebelum tidur)
Urut perlahan-lahan urat besar di tumit dan sekitar buku lali.
Jika badan terlalu banyak angin, disyorkan mengambil minuman colon cleanser supaya perut dapat di 'flush out' segala kekotoran (lemak, sisa makanan, bahan-bahan toxic, lendir dsb). Perut adalah gudang penyakit. Disitu berkumpul segala punca penyakit. Setelah perut di 'flush out', kita akan berasa badan menjadi ringan dan segar.



3) Bagi yang menghidapi penyakit angin dalam badan dan sering merasa sejuk, minuman campuran seperti berikut:

Campuran tersebut ialah cengkih dan lada putih atau lada hitam. 
Bahan – bahan tersebut yang sama jumlah hendaklah digoreng hingga garing dan kemudiannya ditumbuk hingga halus. 
Kemuadian campuran tersebut hendakalah diayak terlebih dahulu. Campuran yang masih kasar digoreng lagi hingga garing, kemudian ditumbuk semula seperti proses yang terdahulu hingga kesemuanya sempurna menjadi serbuk yang halus. 
Serbuk tersebut kemudian dicampur dengan setengah cawan air suam diminum tiap-tiap pagi atau malam sebelum atau selepas makan. Ramuan ini berguna untuk memecahkan angin yang ada di dalam badan dan memanaskan badan yang sejuk
4) Petua paling penting

Satu lagi petua dari yang diperolehi dari Saidina Ali Bin Abi Tholib karramallahuwajhah, Saidina Ali berkata :



Jadi jom kita praktikkan petua Saidina Ali nih.... Apabila hendak mula makan. Kita hidu semua bau makanan supaya 'Angin dan punca penyakit' dalam makanan boleh hilang.... Insyaallah. Emmm patut la Papa Joe selalu hidu dulu makanan yer kalau kita tengok masa Master Chef tu.... Agaknya dia pun amalkan kottttt.

Testimoni OMEGAGUARD SHAKLEE

Ini lah dia Testimoni Omega Guard Shaklee dgn 1001 manfaat yg terkandung didalamnya, sesiapa sahaja boleh ambil tak kira umur usia seawal dari 1 tahun mahupun dewasa ..:)





Terujakan..Syukur Alhamdulillah..Jom order sekarang kalau nak dpat HARGA omegaguard dengan super murah..pm atie okehh!!!

Sms/Whatsapp : 0129593103
Shaklee ID : 1003021
Email : yattisma@gmail.com

Rawat Ekzema dengan Shaklee

Segeralah merawat ekzema dengan Omega Guard Shaklee tanpa bahan kimia!!

Salam ceria semua...tanpa panjang lebar saya berbicara, pengenalan hari ini ttg "Ekzema"



Korang TAHU tak APA itu ekzema??

Eczema merupakan masalah penyakit kulit yang biasa dialami di kalangan bayi yang berumur antara 2 - 6 bulan. Salah satu jenis ezcema ialah "Atopic Dermatitis."

"Atopic" adalah satu masalah genetik yang akan menyebabkan daya tahan mekanisme pesakit menjadi abnormal dan kemudian mencetuskan simptom "oversensitivity."

Sungguhpun keadaan akan bertambah baik apabila bayi mencapai umur 6 tahun, kemungkinan masalah kulit eczema berkekalan sehingga dewasa ada berlaku.

Walaupun eczema bukan penyakit berjangkit, ia masih merupakan penyakit yang komplikasi yang sering menyebabkankeresahan dan ketidakselesaan pada pesakit.


Faktor-faktor yang menyebabkan eczema adalah:

a) Faktor genetik dan persekitaran. Ianya biasa diwarisi daripada ibu bapa.
b) Ekzema uga disebabkan tabiat gatal dan menggaru di kalangan kanak-kanak.
c) Cuaca panas, kering, peluh, bakteria, sabun atau pencuci yang mengeringkan kulit, alahan makanan dan hama merupakan faktor penyebab kepada masaalah Ekzema.

Mereka yang mengalami Ekzema biasanya akan:

a) Mengalami kegatalan 
b) Terasa paas di bahagian kulit
c) Bintik-bintik merah akan timbul
d) Pengidap Ekzema yang kronik akan mengalami kulit yang berair dan bersisik

Bagaimana cara menguruskan anak-anak yang Ekzema??
  • Elakkan mandi terlalu lama.
  • Jangan mandi air panas atau agak suam.
  • Gunakan sabun yang lembut, mempunyai kelembapan tinggi tanpa bahan kimia yang mengeringkan kulit.
  • Elakkan tersentuh sabun, minyak wangi, serbuk pencuci, barang perhiasan dan persekitaran yang boleh menyebabkan ekzema.
  • memakai baju longgar dan diperbuat dari kapas.
  • Elakkan makanan yang menjadi alahan kepada bayi seperti susu lembu, telur dan kekacang.
  • mempertahankan suhu sejuk di kawasan bilik tidur kerana panas boleh menyebabkan berpeluh yang memburukkan keadaan gatal dan rengsa.
  • pastikan persekitaran rumah bersih dan bebas daripada habuk dan kotoran. 
  • pastikan kuku anak sentiasa pendek agar die tidak menggaru dan seterusnye memudaratkan lagi ekzema. 
Bagaimana dan apakah peranan Omega Guard dalam membantu merawat Ekzema??

Antara rahsianya ada pada Asid Lemak Omega 3 yang sememangnya dikenali bertindak balas dengan " Antiflammatory Hormones" iaitu yg bermaksud  ia membantu sebagai agen Anti radang, keradangan inilah punca kepada Ekzema.


Omega Guard yg sememangnya kaya dengan DHA dan EPA iaitu asid lemak omega 3 yang dihasilkan daripada ikan laut dalam dan kelebihan Omega Guard juga dapat membantu mengurangkan keradangan kulit dan eczema dengan cara:

1. Menguatkan membran sel- mencegah keradangan kulit & mengurangkan kegatalan
2. Melembabkan sel-sel kulit - mengelakkan kulit kering dan mengurangkan eczema
3. Menjadikan kulit lebih berisi dan lembut.
4. Sangat membantu bagi orang yang mempunyai masalah eczema yang kronik

JOm tgk sekejap apa kata ibu yg pernah merawat Ekzema  pada si kecil dgn OMEGA GUARD..




Sekiranya anda atau anak anda mengalami ekzema boleh la cuba rawatan alternatif ini. Ianya dijamin 100% selamat dan BEBAS STEROID yang dikhuatiri mempunyai kesan jangka masa panjang pada tubuh kita.

Jom dapatkan segera dengan harga istimewa bagi Omega Guard sempena promosi December
sehingga 31December ini sahaja...pm /sms/whatsapp sahaja..:)

Page : villavitabonda
Sms/Whatsapp : 0107628163
Shaklee ID : 1003021
Email : yattisma@gmail.com




Kebaikan Omega Guard Shaklee

Kelebihan Omega Guard Terbaik SHAKLEE

1. Shaklee Omega Guard diekstrak dari ikan laut air sejuk (sardin, mackerel, herring, anchovies) di
perairan negara Jepun.
2. Omega Guard adalah 3 kali lebihh tumpat dari ketumpatan hati minyakk ikan.
3. Berbanding dengan produk minyak ikan lain, Omega Guard merupakan minyak ikan paling tulen
di dunia yang mengandungi rangkaian spectrum penuh 7 jenis asid lemak Omega 3 semulajadi
termasuk EPA, DHA, ALA dan banyak lagi.
4. Satu sajian Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-lemak omega-3 EPA dan HDA.
5. Kebanyaan pengusaha kilang menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk
mengekstrak minyak ikan, akan tetapi kaedah ini bukan hanya akan memusnahkan sesetengah
nutrien, malah tidak boleh menapis kandungan logam yang mebahayakan kesihatan. Shaklee
menggunakan kaedah ultatulen bergred farmaseutikal teknologi terkini untuk menghasilkan
Omega Guard.
6. Omega Guard dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari 3 molekul untuk mengekstrak
asid lemak omega-3 yang paling tulen dan paling semulajadi sementara menyingkirkan bahan
berbahaya seperti plumbum, merkuri, arsenik, kadmium, dioksin, dan PCB (polychlorinated
biphenyl – merupakan bahan kimia industri yang sangat toksik.)



MANFAAT UTAMA

1. ASID LEMAK

omega-3 merupakan asid lemak yang penying yang tak dapat dihasilkan oleh badan kita. Omega-3 dari asas tumbuhan tidak boleh ditkarkan kepada EPA dan DHA secara berkesan oleh badan. Omega-3 membantu rembesan prostaglandin dengan lebih berkesan untuk menghalang prostetomegaly dan membuang air kecil yang timbul daripada muncul andropos. Ia juga mengimbangi perubahan dalam kepekatan hormon wanita yang menyebabkan PMS, bagi kulit licin dan kemerah-merahan.

2.  MENCEGAH PENYAKIT SALURAN DARAH DAN STROK

DHA dan EPA boleh menentang thrombosis, tekanan darah tinggi yang lebih rendah dan kepekatan darah, melicinkan saluran darah dan peredaran darah yang lancar. Oleh sebab itu, ia efektif untuk mengekalkan tekanan darah normal dan ketegangan dileher dan sakit kepala. Ia jugamerendahkan kolestrol, menghindarkan pembekuan darah dalam badan, membantu mengekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL, mengawal masalah obesiti,
mencegah arteriosclerosis, myocardial infarction, membantu mengurangkan sakit jantung.

3. MEMBANTU TUMBESARAN & PERKEMBANGAN OTAK JANIN DAN MEMBANTU
    PERKEMBANGAN MEMORI

DHA adalah nutrien utama untuk otak, sistem saraf dan retina. ia penting terutamanya pada 3   bulan terakhir perkembangan otak janin semasa di dalam kandungan. Susu ibu  mengandungi kandungan DHA yang tinggi. DHA meningkatkan keupayaan ingatan dan pembelajaran, mencegah  penyakit Alzheimer, memelihara penglihatan dan pendengaran dan mencegah migraine. Satu hidangan Omega Guard dapat membekalkan 905mg asid-asid lemak omega-3 EPA dan DHA.

4. MENINGKATKAN SISTEM  IMUN DAN MENYIHATKAN PARU-PARU
Mengawal sistem imun seperti membaiki alahan kulit, psoriasis, demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE (lupus erythematosus) dan penyakit buah pinggang.

5. MENENTANG KANSER
Kajian telah menunjukkan bahawa Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara,
prostat dan kolon. Ia juga boleh meningkatkan enterogastritis, merangsang kesihatan hati selepas pembedahan dan membantu pankreas pesakit kanser untuk berfungsi dengan lebih efektif.

6. MEMELIHARA FUNGSI-FUNGSI SENDI (ARTHRITIS)
Paras asid lemak Omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu boleh mencegah kemusnahan
enzim yang mebentuk tisu rawan. Ia mencegah arthritis, memelihara fungsi-fungsi sendi dan
gout dengan efektif.

7. MENCEGAH INSOMNIA DAN MEMBANTU MENGURANGKAN TEKANAN
Kajian telah membuktikan bahawa EPA dan DHA mempunyai keupayaan untuk menstabilkan
emosi dan membantu perkembangan kesihatan mental, termasuk kemurungan, tekanan,
kebimbangan (anxiety), neurasthenia, insomnia, autism, kanak-kanak hiperaktif dan        penyakit schizopherenia.

26 Manfaat Omega 3 Dalam Omega Guard Shaklee

1.  Omega 3 mengimbangi perubahan dan kepekatan hormon PMS wanita
2.  Melicinkan kulit dan kelihatan kemerah-merahan
3.  Mencegah salur darah dari tersumbat
4.  Omega 3 dapat mengelakkan strok
5.  Mengekalkan tekanan normal darah
6.  Membantu mengurangkan ketegangan urat leher
7.  Mengurangkan sakit kepala
8.  Merendahkan kolestrol
9.  Omega 3 dapat mencegah pembekuan darah dalam badan
10. Kekalkan tahap kesihatan trigliserida dan kolestrol LDL
11. Mengawal masalah obesiti
12. Mengurangkan risiko penyakit jantung
13. Sangat bagus untuk ibu hamil - membantu tumbesaran dan perkembangan 
      otak janin

14. Meningkatkan perkembangangan memori janin dan kanak-kanak
15. Meningkatkan sistem imun tubuh dan sangat bagus untuk kesihatan kanak-kanak
16. Membantu menyihatkan paru-paru
17. Omega 3 juga boleh memperbaiki masalah alahan kulit seperti eczema, psoriasis, dll
18. Mengurangkan demam hay, bronkitis, penyakit lelah, hepatitis, SLE
(lupus erythematosus)
19. Omega 3 juga membantu memperbaiki penyakit buah pinggang
20. Membantu menentang kanser paru-paru, payudara, kanser prostat dan kanser kolon.
21. Membantu meningkatkan kesihatan hati selepas pembedahan
22. Membantu pankreas pesakit kanser berfungsi dengan lebih baik
23. Memelihara fungsi-fungsi sendi
24. Mencegah penyakit gout


Selain itu, Omega 3 yang tekandung dalam Omega Guard Shaklee membantu memperbaiki masalah berkaitan otak sepert:-
- Mencegah insomnia
- Mengurangkan tekanan emosi
- Mengurangkan kemurungan dan kebimbangan
- Membantu memperbaiki masalah autism
- Membantu memperbaiki masalah kanak-kanak hyperactive
- Mengurangkan masalah schizophrenia
- Mengurangkan masalah lupa pada wanita yang telah melahirkan anak





Siapa Perlukan Omega 3 Untuk Menyokong Tahap Kesihatan?
1. Warga Emas
2. Pesakit Jantung
3. Wanita
4. Wanita yang telah melahirkan anak
5. Pesakit darah tinggi
6. Orang yang selalu lupa
7. Kanak-kanak berusia 1 tahun dan ke atas
8. Pelajar
9. Ibu menyusu
10. Ibu Hamil
11. Orang yang mementingkan tahap kesihatan yang bagus

SEBARANG PERTANYAAN???? boleh terus pm dekat fb saya atau sms/whatsapp

Sms/Whatsapp : 0129593103
Shaklee ID : 1003021
Email : yattisma@gmail.com


OMEGA GUARD : Promotion DECEMBER 2013


Alhamdulillah...Bulan ini PROMOTION Product OMEGA GUARD.....mmg dinanti2 kan..sbb mmg product terHOT n paling laris di SHAKLEE...

Jom kawan kita pakat2 borong...dengan harga yg jatuh bergolek2 tu...mmg rugi siapa yg tak beli.

NAK tau tak ape yg specialnya lagi if Beli 6 percuma 1 nie..korang akan dapat KEAHLIAN SHAKLEE secara PERCUMA!!!   Woowwww..bestnyaaa...BONUS sudah pasti menanti anda..dah lah free, cash bonus pun dapatkan...BERbaloi2...Jimat dah RM75 tuk byr keahlian.

Korang tak percaya Harga dia jatuh merudum???? ermm..HARGA retail RM136 tau..lepas je PROMO nie Harga OMEGA sekarang hanya RMXX waooowwww..kalau nk tau berapa yg hebat sgt tu..

cepat2 lah pm kt fb atie..atau sms/whatsapp je.
FB : Norhayati Ismail
Page : The Food of Love
sms/whatsapp : 0129593103
Shaklee ID : 1003021

chekk it outt!!!!..lets keep protect you health with OMEGAGUARD!!!!


Bantu Suami : Jana Pendapatan dari Rumah

Assalamualaikum semua..

Ibu2 yang tak kerja ada keinginan tak nak bantu suami ??? lg2 kalau yg ckup2 makan pakai je tiap2 bulan, bagi ibu2 yg ingin mencari side income buat tambah2 pendapatan leh lah berjinak2 dgn bisness shaklee nie!!!

Tak susah pun kann...janji nawaitu betul..semua boleh jadi kenyataan...

Product Shaklee nie ramai dah org kenal lg2 set penyusuan, mana2 pegi kalau tanya ibu2 yg still breastfeed baby mesti akan bgtau, " Puas hati sgt2 dgn Shaklee, susu terus byk n jadi pekat"...dari sini kita dah tahu....Shaklee mmg sgt fames dan ramai yg akan cari lagi2 yg mementingkan kecantikan dalaman dan kesihatan.

Shaklee nie kalau ibu2 nak tahu, bukan product menyusu je yg ada...bak kata dari hujung rambut smpai ke hujung kaki tau..cakap je nak supplement untuk apa...semua ada..:)




Nak tahu tak Kenapa saya pilih Shaklee sbg side income sy walau pun hasrat hati nk jd Housewife yg bjaya suatu hari nanti..:)..(doakan sy)


Dah tentulah Modalnya rendah...RM 75 sahaja, tak perlu modal besar pun...dan yg penting product Shaklee nie HALAL.

Dan yang paling BEST!!!..anda2..ibu2 semua layak menerima pendapatan BULANAN sebanyak 3 angka, 4 angka, 5 angka 6 angka dengan SHAKLEE!!!! semuanya anda yg akan tentukan sendiri berapa anda mahu dapat BONUS tiap2 bulan.

Inshaa Allah sy akan beri tunjuk ajar serta bimbingan yg perlu, sekiranya anda2 ibu2 menyertai group Kami.

Sekiranya ada yg berminat boleh terus pm sy di FB atau sms/whatsapp 010 7628163

AYUH!!!!..kita gegar kerana WANITA juga mampu BERJAYA!!!
HANYA dengan SHAKLEE pasti BOLEH!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers


up