SIJIL HALAL

Anda TIDAK perlu ragu-ragu dan bimbang akan STATUS HALAL produk - produk SHAKLEE.




Vitamin Shaklee untuk Migraine

Assalamualaikum semua...

Hari ni saya nk buat entri pasal satu penyakit yang sering jugak didengar melanda pelbagai golongan sejak akhir-akhir ni iaitu MIGRAINE .

Saya pun ada customer yang mengalami masalah migraine nih.. dan saya sendiri pun pernah mengalami sakit migraine ni. kalau dia nak serang pada bila2 masa sahaja dia dtg.

So, saya pun search la di internet yg tiada sempadan ni tentang migraine nih.. sebab, walaupun saya sendiri pernah mengalaminya, dan dah tak pernah mengalaminya pulak selepas itu (sehingga sekarang), saya masih tak tahu apa sebenarnya punca migraine nih?? kenapa pulak boleh hilang terus migraine saya dulu?? so, inilah hasilnya yg dapat saya temui..

Apa itu MIGRAINE?

Migraine berasal daripada perkataan Greek 'hemikrania' yang bermaksud sebelah tengkorak atau dikenali juga sebagaivascular headache. Migraine diklasifikasikan kepada dua jenis : Classic Migraine dan Common Migraine.

a) Classic Migraine

Menurut kajian, hampir 10 hingga 15% pesakit mengalami Classic Migrain. 10 hingga 30 minit sebelum berlaku, tanda-tanda awal yang juga dikenali sebagai aura ataupun prodrome akan berlaku dalam masa 5 hingga 15 minit. Antara tanda-tanda yang sering berlaku ialah terlihat cahaya terang(bright spots), garisan zigzag (zigzag lines), penglihatan berganda (double vision), buta sementara (temporary blindness), kebas (numbness), kepala terasa berpusing (dizziness), pening (drowsiness), sukar bercakap (slurred speech) dan keliru (confusion). Setelah tanda-tanda ini hilang, barulah migraine menyerang.

Aura terjadi kerana tisu saluran darah yang menghantar darah ke otak mengecil seketika menyebabkan penghantaran darah terhad. Sekaligus menyebabkan gangguan pada saraf rasa dan pengawalan motor. Pengaliran darah akan bertambah hanya selepas beberapa jam auraterjadi dan sakit kepala bermula.

b) Common Migraine

Common Migraine lebih kerap berlaku dan ia terus berlaku tanpa tanda-tanda awal.

Apakah punca MIGRAINE?

Migraine berlaku apabila saluran darah mengembang dan mengecut dengan cepat dan ia sering dikaitkan dengan proses pembengkakan (inflammasi). Punca utama berlakunya migraine ialah:

1) Pemakanan
Pengambilan makanan yang mengandungi monosodium glutamate(MSG), cheese, nitrate, coklat, kekacang, alcohol, dan aspartame boleh menyebabkan migraine kerana ada di antara makanan itu mengandungi tyramine atau phenylethylamin yang boleh bertindak mengembangkan salur darah. Diet yang menurunkan kandungan gula dalam darah, tidak makan atau lambat makan mengikut jadual, serta kerap minum minuman yang mengandungi kafein seperti kopi, teh, Nescafe, coke atau pepsi juga boleh menyebabkan migraine kerana bahan ini juga boleh menyebabkan saluran darah mengembang.

2) Hormon

Bagi perempuan, turun naik hormone estrogen sebelum, semasa dan selepas haid boleh menyebabkan serangan migraine.

3) Cara hidup

Berlakunya pertukaran waktu jaga dan waktu tidur, terlebih atau terkurang tidur juga menyebabkan migraine. Bagi pelajar yang gemar belajar last minit dan mengabaikan makan dan tidur, akan menyebabkan mudah diserang migraine. Pengambilan ubat-ubatan, keturunan, perubahan cuaca, bunyi bising, menonton tv atau memandang skrin computer terlalu lama, stress, tekanan emosi dan merokok juga merupakan punca-punca diserang migraine.

Bagaimanakah cara mengurangkan kesakitan migraine : 
Mengawal pemakanan harian
Mengurangkan stress dengan bersenam
Mengamalkan cara hidup teratur
Berbaring di tempat gelap dan sunyi sewaktu tanda-tanda awal migraine.
Mulakan mandian dari bawah ke atas (kaki, badan, kepala), dengan cara ini mungkin boleh membantu kita mengelakkan diri diserang migraine. 

Pengambilan ubat-ubatan seperti panadol ataupun ponstant hanya mampu mengurangkan kesakitan migraine untuk jangka masa pendek sahaja. Migraine akan kembali menyerang tanpa amalan gaya hidup yang sihat. Tambahan pula, ubat-ubatan penahan sakit mempunyai kandungan dadah yang boleh mendatangkan kesan buruk kepada badan kita untuk jangka masa panjang. Pengambilan ubat-ubatan dengan kandungan dadah yang berlarutan boleh menyebabkan masalah-masalah lain khususnya kepada wanita seperti kesukaran untk mendapatkan zuriat ataupun risiko memperolehi bayi yang tidak sihat/cacat.

Sakit kepala yang berlarutan boleh menyebabkan migraine. Jika kita mencapai tahap kritikal migraine ia boleh menyebabkan muntah, pening, cirit-birit serta sensitif kepada bunyi dan cahaya.

Apakah vitamin Shaklee yang sesuai untuk pesakit MIGRAINE?

Gabungan OSTEMATRIX & B-COMPLEX adalah vitamin Shaklee yang terbaik untuk pesakit migraine. Ini kerana:

Ostematrix (Kalsium, Magnesium & Vitamin D)
Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, menyelesaikan masalah insomnia, membantu pengaliran gizi masuk dan keluar daripada membran, dan membantu dalam pembekuan darah. Kalsium juga sangat diperlukan dalam mempertahankan fungsi saraf dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kolesterol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium. Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migraine. Satu kajian telah dibuat ke atas Magnesium, dan didapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya.

Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan boleh tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau pundi kencing.




B Complex
Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migraine, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, stroke dan sebagainya.

Bagi penderita migraine, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migraine. Sekiranya ia berpunca dari pemakanan, maka anda perlulah menjaga pemakanan anda. Begitu juga dengan perkara2 lain seperti aktiviti harian dan sebagainya. Serta, pertimbangkanlah tentang mengambil vitamin/supplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda, kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.




Dapatkan segera pencegah sakit MIGRAINE ini sekarang, cegah dengan cara Vitamin semulajadi. Tiada bahan kimia, Selamat dan HALAL

Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA!

Hanya dari atie tau......

Norhayati Ismail
ID: 1003021
Page FB : The Food of Love
sms/whatsapp : 0129593103

HOT Testimoni ESP Shaklee

JOM kita baca apa kata mereka yg mengambil ESP Shaklee..













apa tunggu lagi................... jom dapatkan  ESP SHAKLEE dari Atie SID pilihan hati anda.


hanya pm/whatsapp/sms atie 0107628163 untuk dapatkan ESP SHAKLEE sekarang!!!!!




ESP SHAKLEE


Assalamualaikum semua!

Untuk info kali ini, sy nak share tentang ESP SHAKLEE…ESP adalah produk paling glamour dan hot product Shaklee. Ramai yang telah jatuh cinta pandang pertama apabila merasai ESP ni.Betul ke????  Atau saya yang terlebih-lebih mengagungkan ESP ini. ESP adalah cinta pertama saya dengan produk dari SHAKLEE.serius sy memang dh jatuh cinta dengan rasa nya dan kesan2nya. Setelah yakin dengan ESP barulah saya amalkan produk Shaklee yang lain.

Jangan risau sekiranya anda pernah mendengar tentang keburukan soya yang mampu menyebabkan kanser dan penyakit-penyakit lain! Kerana ESP Shaklee bukan sembarangan produk berasaskan soya ok! Sumber kacang soya ESP bukan sahaja non-GMO, malah telah diproses dan diekstrak dengan menggunakan air bagi mengekalkan isoflavones genistein dan daidzein yang kritikal bagi membekalkan anda dengan seluruh kebaikan soya.

Nak tahu kenapa orang ramai jatuh cinta dengan ESP nie, Jom kita baca entri2 kat bawah nie.

Antara kelebihan ESP adalah:
  • Satu-satunya produk yang menjamin penyediaan 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia.
  • Diperkaya dengan 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang amat diperlukan oleh tubuh manusia untuk mengekalkan kesihatan.
  • Kandungan Indeks Glisemik (G.I) yang rendah iaitu 39; menjadikan ia sangat sesuai juga kepada penghidap kencing manis. G.I yang rendah memecahkan gula perlahan-lahan sambil membebaskan glukos ke dalam sistem badan anda. Mengekalkan paras gula yang rendah dalam badan anda amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan jangka panjang. Justeru, ia amat sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan juga!
  • Satu hidangan ESP ini bersamaan dengan 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu.
  • ESP adalah rendah lemak, tiada kolesterol. tiada asid uric dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.
  • Kandungan protein yang tinggi membantu dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu dalam badan serta merupakan komponen utama hormon manusia. Ia juga merangsang fungsi psikologi.


Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:
  • Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.
  • Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.
  • Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.
  • Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan  parut.
  • Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.
  • Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.
  • Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan, keupayaan seksual, dan sebagainya


Antara MANFAAT ESP adalah:
  •  ‘MILK BOOSTER’ bagi ibu yang menyusukan anak
  •  ‘ENERGY BOOSTER’ bagi ibu hamil, menyusukan anak serta mereka yang ingin menurunkan berat badan
  •  Menganjalkan badan menggeleber ibu lepas bersalin
  •  Mengembalikan kepejalan otot; membentuk bentuk badan yang cantik
  •  Membantu ibu yang ingin re-laktasi
  •  Memperbaiki kesan ‘stretch mark’ & luka cesear selepas bersalin
  •  Menjadikan kulit anjal, gebu & licin
  •  Mengekalkan rasa kenyang berpanjangan bagi yg ingin menurunkan berat badan
  •  Memelihara kestabilan hormon wanita
  •  Menegang & menganjalkan payudara
  •  Mengekalkan awet muda
  •  Baik untuk kesihatan prostat bagi lelaki
  •  Membaiki pigmentasi kulit - membaiki masalah rambut gugur, beruban & pigmentasi kulit akibat penuaan.
  •  Meningkatkan kualiti memori, vitaliti, dorongan seksual dan rangsangan.

ESP juga boleh digabungkan dengan pelbagai supplement Shaklee yang lain bagi memberikan kesan yang lebih optimum ke atas satu-satu masalah kesihatan. Antara masalah kesihatan yang disarankan bagi pengambilan salah satu Set ESP adalah:
  • Penyusuan bayi
  • Penghidap gastrik
  • Ibu hamil dan inginkan bayi yang bijak
  • Mereka yang inginkan kulit yang cantik
  • Mereka yang ingin menurunkan berat badan atau mengekalkan berat badan sihat
  • Ibu yang baru melahirkan anak sama ada secara normal atau cesearean
  • Mereka yang baru menjalani pembedahan
  • Mereka yang ingin hamil, meningkatkan kesuburan ataupun mempunyai kitaran haid yang tidak teratur
  • Mereka yang ingin menambah berat badan


Jom kita lihat di sini testimoni2 ESP SHAKLEE.

Lets order for the BEST Price!!

Mari!!!! mari!!!! let's grab the chance...

LOVE SOY, LOVE SHAKLEE

ID: 1003021
yattisma@gmail.com
Page FB : VillaVitaBonda
sms/whatsapp : 0107628163
COD Area : Subang U5, ShahAlam, Sg Buloh, Ara Damansara, Sunway Damansara, dan Rawang.

Testimoni-Testimoni HOT Collagen Powder Shaklee

Jom kita lihat testimoni2 dan apa kata mereka yg dh selamat mengamalkan collagen powder nie..









waaahhhhhh.......makin teruja pulakkan bila baca semua testi2 kat atas nie....haaa....macam mana? teruja tak nak cuba shaklee collagen powder?
sekarang lah masanya untuk mencuba.... sangat jimat harga collagen shaklee ni untuk sekotak.

  • nak cerahkan kulit, pudarkan jeragat, hilangkan pigmentasi dengan collagen shaklee?
  • nak hilangkan garis halus, kedutan di wajah dengan shaklee collagen?
  • nak lembapkan kulit dengan collagen shaklee?
  • nak suburkan rambut dan atasi masalah rambut gugur dengan collagen shaklee?
  • nak kurangkan kesakitan sendi dengan collagen shaklee?
  • nak anjalkan payudara dengan collagen shaklee?
  • nak menambahkan keintiman hubungan suami isteri dengan collagen shaklee?


apa tunggu lagi................... jom dapatkan harga collagen powder shaklee yang murah-murah saja dari atie... penjimatan lebih dari RM80 untuk 1 kotak.... harga runtuh shaklee collagen powder hanya di bulan OKTOBER 2013... sempena promosi beli 6 percuma 1 !


hanya pm/whatsapp/sms atie 0107628163 untuk dapatkan collagen powder dengan lebih berbaloi!!!!!


PANAS!!!!! PROMO COLLAGEN POWDER OCTOBER 2013

Bismillahirrahmanirrahim....

Tragedi October....pada bulan ini kerana PROMO Collagen Powder Buy 6 free 1...menjadi semakin HANGAT....RUGI TAK DPTKN SKRG...


oklahh..sebenarnya...saya nak share dgn  uols nie....happy sgt2 bila shaklee bg promosi  Collagen Powder utk bln Oktober ni, uollssnak tahu...SHAKLEE COLLAGEN POWDER ni antara produk yg paling HOT dlm rangkaian produk Shaklee skrg ni, Rugi kalau uolss x try tau ….lebih2 lagi nk dekat RAYA HAJI ni kan, takkan tak nak cantik berseri2 haaaa......jom sy nak share tentang  SHAKLEE COLLAGEN POWDER yg menjadi sebutan ramai ni....



Apa itu Collagen?

v  Collagen ialah tisu penyambungan yg membantu dlm mengekalkan kekuatan& keanjalan kulit, rambut, kuku, ligamen, otot, tulang, sendi, tendon, mata, gusi & saluran darah. Secara semulajadi, terdpt lebih kurang 30% kolagen di dlm badan kita& ia terdpt di dlm kulit, gigi & juga tulang.
v  Collagen byk membantu dlm kecantikan & kesihatan, mengekalkan kemudaan, anti-penuaan, mencegah penyakit & meningkatkan kesihatan.

Apakah itu Shaklee Collagen Powder?

v  Shaklee Collagen Powder merupakan supplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi & tulen yg diekstrak drpd sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira2 1,000 Dalton*, dapat diserap dgn mudah oleh badan & dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dgn berkesan.

v  Shaklee Collagen Powder mudah larut dgn minuman & makanan kegemaran anda. Setiap hidangan dipek di dalam satu uncang untuk memudahkan anda menggunakannya secara segera pada bila2 masa & di mana saja.

Apakah bahan-bahan utama yg terkandung di dalam Shaklee Collagen Powder?

Tujuh bahan utamanya termasuklah ekstrak biji benih Camellia japonica, ekstrak Pfaffia, kolagen ikan, ekstrak kerang-kerangan, Lactobacillus acidophilus, vitamin C & vitamin B yang digabungkan utk meningkatkan keberkesanan kolagen RSS & menyokong kecantikan anda dr dalam ke luaran.

Khasiat bahan-bahan utama Shaklee Collagen Powder

Ø  KEANJALAN: Menyokong Pembentukan Tisu Penyambung
      Collagen Ikan Merah - membekalkan elastin, mengekalkan kulit lebih anjal
Ekstrak kulit kerangan laut - mengandungi glukosamina sbg pelincir bg sendi, menghidrat mata & melegakan ketidakselesaan mata
Lactobacillus Acidophilus - meningkatkan penyerapan oksigen

Ø  PENGHIDRATAN: Satu kombinasi yg menyokong penghasilan kolagen & asid hidraulik
Ekstrak biji Camellia Japonica - mengandungi asid oleic & isoflavon, membekalkan nutrisi & penghidratan
Ekstrak Pfaffia - digunakan secara traditional utk merawat rambut gugur, ketidakseimbangan hormon & meningkatkan tenaga batin.....juga meningkatkan prestasi & tenaga

Ø  ANTIOKSIDAN: Membekalkan nutrisi utk penghasilan collagen & melawan radikal bebas
Vitamin C - menggalakkan pengeluaran collagen & menentang radikal bebasyg merosakkan kulit
Vitamin B2, B6 - bergabung dgn karbohidrat, lemak & metabolismeprotein utk membekalkan tenaga yg penting dlm proses pengeluaran collagen di dalam sel tubuh




SHAKLEE COLLAGEN POWDER SANGAT ISTIMEWA & TERBAIK..

1. Kolagen daripada sisik ikan merah
For info, kolagen ni dtgnya drpd byk sumber spt dr tumbuhan, buah, rumpai laut, tetapi ia agak berlainan dgn Shaklee Collagen Powder ni, kerana ia berasal dr sisik ikan merah. 


Apa istimewanya sisik ikan merah ini.

Tahukah anda ikan merah ini hidup bebas di lautan dalam ie sedalam 5,000m (5km). Makin dalam lautan itu, maka semakin tinggi tekanannya, sbb itu ikan biasa sukar utk hidup di dalam lautan dalam tersebut. Berbeza dgn ikan merah, ikan merah boleh menahan tekanan sehingga 20 pound, bertelur & hidup bebas dlm kedalaman tersebut. Keistimewaan ikan merah ini adalah:
a) sangat lasak & elastik
b) kepaduan sel yg sangat tinggi
c) kapasiti yg tingi dlm mengekalkan kelembapan
d) jisim molekul yg sgt rendah


2) Jisim molekul yang sangat rendah
  • Bilangan asid amino dlm molekul biasa (300,000 Dalton) sangat besar & sukar diserap oleh tubuh...BUKAN tidak diserap langsung, tetapi drpd 100% mungkin yg sampai ke dlm sistem cuma beberapa% SAHAJA, secara mudahnya kurang drpd 100% (BOLEH REFER GMBR DI BWH)
  • Ini sangat berbeza dgn Shaklee Collagen Powder, bilangan asid amino suma (3 (1,000 Dalton) & ini memudahkan penyerapan ke dlm sistem badan (PENYERAPAN UNGGUL). Jadi, tiada yg terbazir & kesannya dpt dirasai dgn lebih CEPAT. Ini kerana SHAKLEE Colagen Powder sangat ringan & mudah diserap ke lapisan dermis. 
  • Mengekalkan kelembapan kulit. Mampu menahan air yang banyak, 1 gram asid hidraulik boleh menahan sebanyak 6 liter air.
  • Mengekalkan keanjalan kulit, boleh melantun semula apabila dicubit.
HIGHEST ABSORPTION - WITHOUT DIGESTION

Kolagen lain yg mempunyai jisim melebihi 300,000 Dalton perlu melalui proses2 berikut sebelum sampai ke lapisan dermis, sbb itu ia tidak sampai 100% penyerapan unggul ke dlm bdn kita.

> Stomach Digestion > Intestinal Digestion > Breakdown Protein into Acid Amino

3) Bukan hanya setakat kolagen
  • Mengekalkan kelembapan kulit. Mampu menahan air yang banyak, 1 gram asid hidraulik boleh menahan sebanyak 6 liter air.
  • Mengekalkan keanjalan kulit, boleh melantun semula apabila dicubit.
Siapakah yg patut mengambil Shaklee Collagen Powder?
ü  Sesiapa sahaja yg ingin kelihatan cantik, lelali & wanita
ü  Untuk ibu hamil & menyusu, adalah TIDAK DIGALAKKAN utk mengambilnya kerana Shaklee Collagen Powder mengandungi ekstrak Pfaffia yg boleh menyebabkan ketidakselesaan kpd bayi dlm kandungan & bayi yg disusu.
ü  Juga sesuai dijadikan sbg masker


Kelebihan/Khasiat daripada pengambilan Shaklee Collagen Powder
ü  Anti Penuaan
ü  Mengembalikan keanjalan
ü  Melembabkan kulit
ü  Meningkatkan pergerakan
ü  Mencerahkan kulit
ü  Menegangkan payudara
ü  Menyubur
  

Jom kita lihat di sini testimoni2 pengguna collagen powder shaklee.

Mari!!!! mari!!!! let's grab the chance...

LOVE COLLAGEN, LOVE SHAKLEE

Norhayati Ismail
ID: 1003021
sms/whatsapp : 0129593103

Alfalfa

Apa itu ALFALFA?
Bahasa saintifiknya Medicago sativa L.
Family Leguminosae (adik beradik pea-pea semua)
Nama biasa + Alfalfa, Lucerne, Buffollo grass, purple medic
Mengandungi= Vitamins A, C, E, K, rich in source of trace minerals (kalsium, iron, potassium, chloride), protiens and amino acids, pigments (klorofil and beta carotene)


Shaklee juga ada mneyediakan vitamin alfalfanya.
Dikenali sebagai Raja Tumbuhan.
Alfalfa tumbuhan 1001 fungsi, bukan untuk ibu yang menyusukan anak sahaja!!
Antara fungsi alfalfa yang wajib anda tahu dan ingat :

1. Dikatakan tumbuhan terbaik yang mengandungi segala zat keperluan harian tubuh manusia.
2. Melegakan sakit sendi dan belakang.
3. Menghilangkan kelesuan dan tekanan.
4. Memberi sensasi ‘rasa sejuk’ (alfalfa Shaklee mengandungi minyak Peppermint)
5. Memberi kelegaan semasa haid (untuk wanita).
6. Merawat arthitis
7. Bagus untuk elergi dan ekzema
8. Merawat athma
9. Mencuci usus bagi membuang toksik
10. mencuci buah pinggang dan merawat kencing kotor disebabkan jangkitam dalam buah pinggang
11. Meneutralkan asid dalam badan
12. Merawat masalah keputihan pada wanita (untuk wanita).
13. Membesar dan menegangkan payudara (untuk wanita).
14. Bertindak seperti kacip fatimah kepada para isteri (untuk wanita).
15. Memulihkan urat selepas bersalin (untuk wanita).
16. Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
17. Meningkatkan stamina seorang suami
18. Melegakan sembelit (tapi kalau kurang minum air boleh jadi sembelit !)
19. Membuang angin dalam badan
20. Dan banyak lagi untuk disenaraikan…
Khasiat Alfalfa boleh digunapakai untuk simptom berikut:

Bengkak, sakit sendi, arthritis, ulser, penyakit perut, masalah kolon, sakit ulu hati, hernia, sembab air, tiada selera makan, bengkak buku lali dan kaki, sinus, alahan, hayfever, gout, bau badan, kaki busuk, nafas berbau, serta tujuan detoksifikasi.

Alfalfa adalah semulajadi, antihistamin, diuretik, membantu penghadaman , kaya denganserat dan klorofil, kaya dengan mineral, baik untuk pesakit kencing manis, merendahkan kolestrol, dan anti-tumor dan anti-bakteria.

Vitamin yang ditemui dalam Alfalfa:

Vitamin A – untuk penglihatan. Membina ketahanan terhadap jangkitan, terutamanya dalam saluran pernafasan; menggalakkan pertumbuhan sel; menggalakkan kulit yang sihat dan adalah penting semasa kehamilan.

Vitamin E – melindungi sel-sel terhadap kerosakan daripada sinaran dan matahari dan pencemaran udara; kesihatan jantung, kardiovaskular dan kesihatan otot; memperbaiki fungsi imun; menguatkan otot di dalam badan; membantu membawa nutrien ke sel-sel dan membantu menguatkan dinding pembuluh darah; membantu fokus mata.

Vitamin U – menggalakkan kesihatan badan untuk membantu mengatasi ulser peptik.

Vitamin B6 – membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak; menggalakkan kesihatan saraf dan kulit; membantu mengurangkan loya.

Vitamin K – penting bagi pembekuan darah; penting dalam fungsi hati; menyumbang kepada kecergasan dan panjang umur.

Vitamin D – mengawal penggunaan kalsium dan fosforus di dalam badan dan oleh itu diperlu kanuntuk pembentukan gigi dan tulang yang kuat dan sihat.

MINERAL yang ditemui dalam Alfalfa: 

Kalsium – membina dan mengekalkan tulang dan gigi; membantu darah membeku, membantu dalam kecergasan dan daya tahan; mengawal rentak jantung, melegakan saraf.

Zat Besi – diperlukan dalam pembinaan hemoglobin; membantu pengangkutan oksigen di dalam darah.

Kalium – perlu bagi saraf otot, tindakan jantung dan tindak balas enzim; juga untuk digests lemak.

Fosforus – diperlukan untuk tulang yang normal dan struktur gigi. Saling berkait dengan tindakan kalsium dan Vitamin D. Meningkatkan peranan tisu saraf.

Klorin (klorida) – elektrolit penting yang membersihkan dan menyucikan badan; mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.

Sodium – mengawal keseimbangan cecair di seluruh badan, meneutralkan asid, menghalang pembekuan darah, mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.

Silikon Magnesium – membantu badan untuk menangani sembelit; ketahanan saraf; melindungi kulit dan badan, dan merangsang fungsi otak.

Lain-lain KEISTIMEWAAN Alfalfa:

Kaya dengan protein – 18.9% berbanding daging lembu ,3.3% berbanding susu dan 13.1% berbanding telur. (Otot terdiri protein dan kurang protein menyebabkan keletihan dan kelesuan) –> membantu dalam penyusuan ibu

Akar alfalfa yang dalam mencari mineral penting dalam tanah, yang tidak kesampaian oleh tumbuh-tumbuhan lain.

Alfalfa adalah milk booster yang sekian lama digunakan di benua Amerika.

AWAS!!!!
Tidak semua alfalfa adalah sama,alfalfa yang didapati di supermarket adalah alfalfa sprout (biji cambah). Alfalfa lain mungkin ditanam dengan kaedah yang tak mementingkan teknologi hijau. Alfalfa Shaklee diperbuat dari daun alfalfa bermutu tinggi yang ditanam di California, USA – ditanam tanpa pertisid, racun kulat, bacteriosides, hormon sintetik dan bahan kimia.

Dapatkan alfalfa terbaik hanya dari Shaklee.

Hubungi saya untuk mendapatkan HARGA ISTIMEWA!

Hanya dari tau......

Norhayati Ismail
ID: 1003021
sms/whatsapp : 0129593103





JANA EXTRA PENDAPATAN DENGAN SHAKLEE


Assalamualaikum...

Masih ramai lagi yang masih tercari-cari cara untuk tambah pendapatan yang mempunyai modal yang rendah, tak perlu simpan stok, tak perlu hantar barang, bonus dapat di pertengahan bulan??


Shaklee memberikan pelbagai kelebihan untuk anda... Jom saya kongsikan apa yang Shaklee akan berikan untuk anda!!!




Bagaimana nak mendaftar sebagai ahli @ pengedar Shaklee

Anda boleh mendaftar dengan membuat pembayaran untuk registration fee sebanyak RM65 ataupun membuat pembelian melebihi 200 points (dalam lingkungan RM650) untuk mendapat keahlian percuma. Anda cuma perlu menghubungi saya (saya akan uruskan urusan pendaftaran) atau pergi sendiri ke branch Shaklee dan mendaftar menggunakan ID saya 1003021 sebagai sponsor/upline.


Yuran keahlian Shaklee

Pendaftaran ialah RM65 (sekiranya anda pergi sendiri ke branch untuk ambil member kit) dan tambahan RM10 untuk pos member kit sekiranya anda mahu kit tersebut dipos kepada anda, atau dihantar melalui saya. Jumlahnya ialah RM75 (jika anda tidak pergi ambil sendiri kit di branch). ~untuk Semenanjung, jika Sabah/ Sarawak RM85~

Apa yang akan membuatkan anda teruja dengan bisnes ini?

■ BONUS bulanan yang dibayar pada setiap tengah bulan (14hb), dikreditkan terus ke akaun Maybank anda / diberikan cheque ~ sekiranya tiada akaun Maybank.
■ INSENTIF 'kenaikan pangkat' hasil usaha dan kerja keras anda dalam bentuk cheque.
■ Berpeluang menunaikan umrah @ percutian luar negara @ percutian dalam negara bertaraf 5 bintang dengan kos yang ditanggung sepenuhnya oleh SHAKLEE setiap tahun
■ BONUS kereta idaman anda..



Jom...sertai team kami untuk mendapatkan tips dan cara terbaik untuk merealisasikan impian anda!!









Norhayati Ismail
ID: 1003021
SMS/WHATSAPP : 010 7628163
fb Page : The Food Of Love
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers


up