Anak Menyesal Lambat Cari Penawar Diabetes Akibatnya Kaki Mak Kena Potong.

Assalamualaikum semua dan salam sejahtera.

"Masih terngiang- ngiang lagi apabila doktor memberitahu kaki ibu terpaksa dipotong kerana diabetes ibu sudah teruk. Luka di kaki ibu dah membusuk dan berulat. Hati ini terpaksa merelakannya. Ini kerana kalau dibiarkan luka akan lebih teruk dan akan merebak di tempat lain pula."

Ini adalah luahan hati seorang anak. Kalaulah masa boleh diputar semula, si anak tadi pasti mencari penawar diabetes untuk ibu. Namun semuanya sudah terlambat. Kasihan si ibu terlantar sahaja. Sedangkan usia ibu masih muda. Sebelum ini ibu mampu solat, berjalan, bekerja tetapi sekarang ibu hanya mampu duduk dan terbaring sahaja.

Adakah anda ingin biarkan perkara seperti ini berulang kembali dalam hidup anda?atau berlaku pada diri anda sendiri ?.


Takutnya kalau luka dah teruk macamni kan? Kalau dibiarkan akan bertambah teruk. Silap- silap kene potong pula kaki tau.

Sebenarnya masih ada penawar untuk penyakit diabetes ini. Apa penawar itu?



Inilah Vivix penawar pelbagai penyakit termasuk diabetes yang selalu menyerang kebanyakan orang di Malaysia terutamanya yang tidak mengamalkan makanan yg sihat.

Apa manfaat Vivix ini selain boleh menjadi penawar diabetes.?



Apa kata anda lihat sendiri testimoni pengguna Vivix ni?



















Anda nak Beli tonic Ajaib ini? Tapi berapa harga sebotol? Tahukah bahawa sekiranya anda Beli Sebotol Vivix hari ini. Anda akan mendapat keahlian secara percuma.wowwww....ini sememangnya tawaran paling hebat. Harga sebotol Vivix RM 503.50.

Jadi jangan lepaskan peluang keemasan ini..Until botol - botol seterusnya anda boleh Beli dengan Harga Ahli pula.

Mahal!! Tapi kesannya memang menakjubkan.

Norhayati Ismail
yattisma@gmail.com
0107628163(whatsapp/pm)
Sid no : 1003021

Jadi Ahli sekarang!!! Anda tidak akan rugi.
posted from Bloggeroid

Diabetes Pembunuh Senyap Kepada Wanita Hamil. Anda Wajib Baca!!

Assalamualaikum semua dan salam sejahtera..



Perkara yang amat ditakuti oleh wanita hamil adalah diabetes. Ini kerana diabetes bukan penyakit biasa tetapi dia merupakan pembunuh senyap dikalangan wanita-wanita hamil.

Pernahkan anda semua dengar bayi meninggal di dalam kandungan?. Sememangnya berita itu sangat menyedihkan apabila kandungan berusia trimester ke3 iaitu seusia 8 bulan, bayi dalam kandungan sudah tidak lagi bernyawa sebelum lahirnya kedunia. Lebih menyedihkan kepada si ibu yang mengandungkannya.

SIAPA YANG BERISIKO MENDAPAT DIABETES?
Sesiapa sahaja boleh mendapat diabetes semasa hamil, ibu yang sememangnya menghidap diabetes sangat berisiko tinggi. Namun, wanita lain juga boleh menghidap diabetes walaupun bukan penghidap diabetes sebelumnya. Faktor- faktor yang berkait rapat dengan diabetes adalah :-
1. Sejarah keluarga yang menghidap diabetes.
2. Wanita berusia 35 tahun atau lebih.
3. Berat badan berlebihan.
4. Ada sejarah diabetes kandungan dahulu.
5. Pernah melahirkan bayi yg besar, lebih 4kg
6. Tidak aktif secara fizikal
7. Mengambil banyak makanan berkanji atau tinggi lemak tepu.

Selain dari berlaku kes kematian pada bayi dalam kandungan. Adakah anda sedar bagaimana kejamnya diabetes ini boleh menjejaskan bayi anda?.

Bayi yang menerima terlalu banyak gula dalam darah semasa hamil ia cenderung mempunyai masalah kesihatan selepas kelahiran. Jika diabetes tidak dikawal, masalah - masalah seperti berikut akan berlaku.
√ Bayi berisiko mengalami kecacatan atau masalah berkaitan jantung, otak dan buah pinggang. Sesetengahnya boleh menyebabkan kematian dalam kandungan seperti yang sy terangkan tadi.
√ Kandungan bayi yang tidak stabil (breech dan sebagainya)
√ Bayi terpaksa dilahirkan pra matang (sebelum 37minggu)
√ Berat bayi melebihi 4kg akan menyukarkan proses kelahiran.
√ Demam Kuning.
√ Hipoglisemia iaitu gula dalam darah yang rendah.

Sememangnya perkara- perkara di atas amat di khuatiri. Anda haruslah mencari jalan untuk membebaskan segala gejala diabetes ini. Anda perlu mengawal paras gula dalam darah dengan melakukan perkara - perkara seperti.;-
√ Mengubah cara pemakanan anda. Amalkan diet khusus yang mengikut pyramid makanan.
√ Bersenam sekurang-kurangnya 30 minit setiap hari.
√ Sentiasa periksa paras gula anda setiap hari.
√ Kurangkan makanan berkanji dan gula yang tinggi.
√ Supplement, ubatan dan suntikan.

Sebelum terjadinya sesuatu yang tidak diingini pada kandungan mahupun bayi anda yang sudah lahir. Anda haruslah mengambil langkah- langkah yang telah di nasihatkan, atau mengikut pakar kesihatan anda.

Saya disini amat berbesar Hati sekiranya puan-puan mengambil langkah mencegah sebelum terkena bak kata pepatah "sediakan payung sebelum hujan"



Seperti yang sy katakan tadi, puan boleh mengambil set kehamilan IBU cergas seperti diatas. Ini salah satu cara supaya anda lebih sihat semasa kehamilan anda.

Untuk puan- puan yang merancang ingin hamil tapi ada masalah diabetes. Anda boleh mencegahnya atau merawat dengan tonic ajaib kita.


Sekiranya anda ingin tahu lebih tentang tonic ajaib ini. Berbesar Hati sekiranya anda hubungi Saya di talian berikut.

Nama fb : Norhayati Ismail
Email: yattisma@gmail.com
Sid No : 1003021
Contact No: 0107628163

Sangat dialu-alukan sekiranya Anda mahu jadi Ahli di bawah bimbingan Saya??.
posted from Bloggeroid

Cara Atasi Lingkaran Gelap Bawah Mata Untuk Bakal Pengantin

Assalamualaikum semua...dan Salam Sejahtera.

"Majlis akan berlangsung lagi 2 minggu, tapi mata panda ini masih membelenggu hidup Saya. Apa perlu Saya buat? Sempat ke saya nak hilangkan lingkaran gelap bawah mata ini.?"

Di atas adalah situasi yang biasa di alami oleh bakal pengantin. Apabila melihat Wajah di cermin, mata pasti tertumpu terus pada lingkaran gelap yang melingkari bawah mata. Hari pertunangan semakin hampir tapi lingkaran gelap ini pasti mencacatkan penampilan Wajah.

Oleh sebab sibuk dengan tugasan harian, ditambah pula dengan segala persiapan untuk hari persandingan, pasti lingkaran gelap bawah mata ini akan muncul. Mungkinkah kekurangan tidur menjadi penyebab timbulnya lingkaran gelap ini dan apakah cara penyelesaiannya?




Tahukah Anda punca dan sebab mengapa anda boleh mendapat lingkaran gelap ini.

1. Kebanyakan wanita yang mempunyai lingkaran gelap bawah mata disebabkan baka atau keturunan.
2. Wanita yang tidak mendapat rehat yang cukup mudah mendapat masalah ini. Selain itu, puncanya tidak mendapat tidur yang betul, menghadap komputer dengan terlalu lama.
3. Lingkaran gelap bawah mata ini disebabkan oleh dehidrasi.
4. Menandakan tubuh anda mengalami kelemahan dari segi penyerapan zat besi atau mengalami masalah anemia dan juga resdung.
5. Anda yang menghidapnya mungkin mengalami alahan makanan seperti tenusu, kentang putih, tomato, tembakau, produk gandum, dan juga Coklat.

Apa kata kita Cuba cara ini!

ATASI DENGAN CARA SEMULAJADI

TIMUN merupakan sayur yang sangat berkhasiat dan mampu mengurangkan lingkaran gelap bawah mata. Apa yang perlu anda lakukan ialah dengan menggunakan jus timun. Jus timun ini boleh membantu mencerahkan bahagian kulit bawah mata yang gelap dan mengurangkan kesan sembab.
UNCANG TEH sejuk antara yang terbaik dan mudah untuk diperaktikkan. Uncang teh yang telah digunakan jangan dibuang begitu sahaja. Selepas digunakan untuk membuat air, simpan uncang tersebut didalam peti ais semalaman. Pada keesokan harinya, ambil uncang itu dan letakkan di sekitar mata selama 15 minit. Khasiat daun teh ini boleh melegakan otot mata yang letih dan menyegarkan kembali kulit di sekitar mata. Tibanya hari bahagia nanti, pasti mata anda cantik berseri dan si dia pasti tertawan.

ATASI DENGAN RAWATAN

Mungkin anda telah kesuntukan masa kerana majlis akan berlangsung tidak lama lagi. Untuk mendapatkan kesan yang lebih cepat, anda boleh mendapatkan produk pelembap khusus untuk lingkaran gelap bawah mata di farmasi. Vitamin K yang terdapat pada pelembap tersebut akan mengurangkan warna gelap pada bawah mata. Selain menghilangkan kesan gelap tersebut, ia juga membantu memberi kesegaran bawah mata. Ia sangat penting sebagai langkah pencegahan sebelum terlambat.

ATASI DENGAN PRODUK KECANTIKAN

Setelah kesemua cara untuk mengembalikan kesegaran bawah mata anda tidak menjadi, anda boleh cuba dengan cara solekan yang digunakan pada hari persandingan nanti. Cara solekan yang betul boleh menutup kekurangan yang ada pada bawah mata. Produk kecantikan yang sesuai adalah pelembap dan 'consealer'. 'Consealer' yang digunakan mestilah lebih cerah dari kulit anda. Ini dapat memyembunyi lingkaran gelap bawah mata anda itu.

Semoga tips yang di berikan dapat membantu bakal pengantin menyelesaikan masalah lingkaran gelap bawah mata atau kita panggil ia mata panda.

Di sini Saya sangat menyarankan kepada bakal pengantin yang mempunyai masalah seperti diatas dengan menggunakan Enfuselle Eye Treatment. Ia khas utk merawat dan menghilangkan lingkaran gelap bawah mata anda.




Jom baca testimoni pengguna Enfuselle Eye Treatment.




Macamana nak order? Anda boleh contact saya.

Nama fb: Norhayati Ismail
Email: yattisma@gmail.com
Contact no: 0107628163
Sid No: 1003021

Anda ingin Beli dengan harga Ahli?? Kami mengalu-alukan agar anda mendaftar kerana ada banyak lagi keistimewaan yang akan anda perolehi selain harga Ahli.

posted from Bloggeroid

Kenaikan Harga Barang Buat Suri Rumah Runsing Nak Cari Side Income

Assalamualaikum Semua dan Salam Sejahtera..



Sebelum 1 April 2015 iaitu mulanya tarikh GST dilaksanakan, orang ramai dah mula mengeluh dengan kenaikan harga barang. Tak kira samada barang basah atau kering mahu pn susu dan pampers.( yg last tu buat org yg ada ank kecil macam Saya).

Dengan taraf hidup kita yang semakin tinggi, serta tindakan kerajaan melaksanakan GST, Orang yang bergaji besar mahu pun rendah sedikit sebanyak akan terkesan dengan ekonomi Negara sekarang.

Saya juga tidak terkecuali sememangnya ia amat terkesan lebih-lebih lagi Saya juga tidak bekerja. Bergantung harap pada gaji suami ada ada masanya memang tidak cukup, mana nak beli pampers, susu dan yang lain- lain. Hidup sebagai seorang Suri rumah sepenuh masa betul - betul buat saya runsing untuk cari side income.

Ape nak buat, kita sebagai rakyat ikut sahajalah kehendak kerajaan...ehh tapi nak berdiam diri sahaja kah tanpa berbuat apa-apa untuk naik kan taraf ekonomi sendiri dan keluarga pula?

MACAMANA Suri Rumah Macam Saya Nak Dapat Rm500 Tiap-Tiap Bulan?

Suri rumah tak bergaji, tapi tiap-tiap bulan dapat duit. Siapa yang tak nak kalau tiap-tiap bulan dapat duit walaupn rm500. Ehh ini bukan duit belanja yang suami beri tau..kalau yang itu ia satu bonus lah buat kita, tapi macamana yg suaminya tidak pernah pun nak hulur walaupn seringgit dua.? OK yg itu memang kene bawa berbincang.(itu masalah rumah tangga hihi)

Nak tak kalau Saya ajar macamana nak cari rm500 dalam sebulan.?

Yang penting puan-puan semua ada keinginan yang tinggi untuk mengubah nasib diri dan keluarga demi masa depan anak-anak dan keluarga.

Isteri yang bekerja utk membantu suami tapi masih belum mencukupi, ada sahaja bebanan yang harus ditanggung. Bayar pengasuh anak, kereta, itu belum ada hutang loan atau kad kredit, belum hulur pada orang tua lagi silap - silap langsung tak bagi. Betul tak? tapi dengan income rm500 sebulan, pasti boleh mengurangkan perbelanjaan puan-puan semua.

Saya sebagai sorang Sid, nak sangat membantu suri rumah mahu pun isteri yang bekerja mendapat seperti mana apa yang saya juga dapat tiap-tiap bulan. Bagaimana?? Puan- puan hanya isikan nama dan email puan dikotak  yang saya sediakan di bawah. Saya akan hubungi puan sejurus saya mendapat maklumat puan.

Inginkan tips-tips menarik dan supplement semulajadi yg terbaik, terus setia dgn villavitabonda.

Hubungi sy sekiranya inginkan maklumat yg lebih lanjut mengenai produk- produk shaklee.

Nama FB : Norhayati Ismail
Email : yattisma@gmail.com
Shaklee Id : 1003021
Sms/Whatsapp : 0107628163

Nak Beli dengan harga Ahli??? Daftar sekarang!!!.





posted from Bloggeroid

10 Tip Untuk Suami Jadikan Diri Disayangi Isteri

Assalamualaikum semua...



Selepas sahaja sah diijab Kabul, si suami pasti tertanya-tanya bagaimanakah caranya menjadi suami yg sentiasa di sayangi isteri agar mahligai yg dibina berkekalan hingga ke akhir hayat.

Setiap pasangan pasti menaruh harapan yg tinggi terhadap suaminya. Sepuluh tips ini mungkin membantu anda menjadi suami yg disayangi isteri.

1. KOMUNIKASI
Kebiasaannya isteri lebih tertarik kepada suami yang bijak berkomunikasi dan mempunyai daya fikiran yg kreatif.

2. PERIHATIN
Isteri pasti mengagumi suami yg sentiasa bersikap perihatin, walaupun pada perkara yg dianggap remeh dan kecil, namun bagi isteri ia begitu bermakna.

3. MEMAHAMI
Seorang suami yg sentiasa memahami tidak mudah merungut mahupun marah bila ingin mengubah sikap buruk isterinya. Sebaliknya akan sentiasa berusaha memaafkan kesalahan dan menegur dgn baik segala kekurangan isteri dan lihat dari sudut yg positif.

4. TEGAS
Isteri sangat memerlukan suami yg tegas dan bijak mengambil keputusan, misalnya ketika isteri bingung membuat pilihan, suami haruslah membantunya membuat keputusan.

5. CEKAL
Isteri akan mengagumi suami yg mempunyai semangat juang yg tinggi ketika menghadapi sebarang musibah. Ini kerana suami adalah tempatnya untuk berlindung.

6. BERTIMBANG RASA
Isteri akan menghormati suami yg mempunyai sikap bertimbang rasa, misalnya membantu membukakan pintu untuk si isteri ketika isteri sedang kepenatan pulang dari pasar atau membantu menjinjing barang yg dibelinya.

7. TIDAK MENGONGKONG
Isteri suka dilindungi namun, sebenarnya si isteri tidak suka pergerakannya dikawal sehingga rasa dikongkong,tapi isteri pasti suka bila anda memimpin tangan ketika melintas jalan atau menemaninya berjumpa doktor.

8. MENGHARGAI ISTERI
Penghargaan yg diharapkan bukanlah dengan pemberian hadiah yang mahal-mahal, sebaliknya memadai dengan menelefon atau menghantar sms atau whatsapp kepada isteri dengan melahirkan kata- kata rindu.

9. SIMPATI
Suami yg mudah bersimpati tidak hanya bersikap baik kepada isterinya, tetapi kepada keluarga isteri, teman- teman dan orang sekelilingnya. Malah kebaikan itu juga bukanlah sengaja dibuat-buat tetapi adalah semula jadi.

10. ROMANTIS
Suami yg romantis dan pandai melayan isteri dengan lemah lembut sering menjadi kebanggaan isteri, apatah lagi suami tidak lokek meberikan hadiah di hari- hari penting seperti ulang tahun kelahiran atau perkahwinan.

Semoga tips di atas dpt membantu anda menjadi suami yg disayangi isteri dan suami soleh.

Inginkan tips-tips menarik dan supplement semulajadi yg terbaik, terus setia dgn villavitabonda.

Hubungi sy sekiranya inginkan maklumat yg lebih lanjut mengenai produk- produk shaklee.

Nama FB : Norhayati Ismail
Email : yattisma@gmail.com
Shaklee Id : 1003021
Sms/Whatsapp : 0107628163

Nak Beli dengan harga Ahli??? Daftar sekarang!!!.

posted from Bloggeroid

7 perkara Suami Wajib Tahu supaya tidak panik bila Isteri Nak Bersalin. Anda Wajib baca ni!!

Assalamualaikun semua...

Saat kelahiran adalah salah satu momen yg paling indah dlm kehidupan pasangan suami dan isteri, kehadiran si suami disisi isteri di saat2 kelahiran memang sangat penting memandangkan sokongan si suami amat diperlukan.

Bagi si suami, anda tidak harus panik kerana ada beberapa tips yg boleh anda ikuti.

7 perkara suami wajib tahu!


1> Sediakan keperluan diri sendiri
Dalam kes tertentu, ada yang perlu menemani isteri apabila isteri terpaksa ditahan wad sebelum bersalin, jadi jangan lupa lengkapkan barangan peribadi di dalam beg khas dan ditempatkan sekali barangan isteri dan anak di dalam but kereta.

2> Tahu apa yang diperlukan isteri
Berbincanglah dengan isteri terlebih dahulu mengenai apa yang dia mahu dan tidak mahu sepanjang berada di dalam bilik bersalin. Anda bertanggungjawap memaklumkan perkara ini kepada doktor, jika isteri anda mungkin mempunyai plan kelahiran, jangan Lupe membawanya apabila tiba masanya nanti.

3> Tahu apa yang harus dijangkakan
Ketika isteri anda sedang alami sakit kontraksi, anda perlu memainkan peranan dengan membantunya mengurangkan rasa sakit yang dialami. Oleh sebab itulah anda digalakkan utk mengikuti kelas antenatal bersama isteri supaya apabila berhadapan dengan situasi sebenar, anda tahu apa yg perlu dilakukan dengan sebaik-baiknya. Hal ini kerana, kelas antenatal berkenaan mempunyai maklumat tentang proses kelahiran dan perkara- perkara yg berkaitan dengannya.

4> Alihkan perhatian
Melahirkan anak biasanya mengambil masa yang agak panjang terutamanya bagi yang pertama Kali melaluinya. Kontraksi yg dialami akan membuatkan isteri anda tidak senang duduk. Oleh yg demikian, kenal pasti sesuatu utk membolehkan dia mengalihkan perhatian setiap Kali kesakitan dialami. Cari objek di dalam bilik bersalin atau objek yg dibawa bersama. Peranan utama anda ialah membantu isteri melupakan seketika kesakitan yg dialami dan alihkan perhatian utk sementara waktu, di dalam kelas antenatal anda mungkin mempelajari kaedah menghadapi sakit bersalin mengunakan teknik bertenang dan pernafasan.

5> Orang utama
Walapun terdapat ramai orang lebih berpengalaman disekeliling anda yg boleh membantu, tetapi anda ibarat "tulang belakang" paling penting bagi isteri. Buatlah apa sahaja dan dapatkan apa jua yg dperlukan termasuklah terpaksa berlari ke kafetaria untuk membeli gula-gula atau mengambil segelas air.

6> Bersedia membuat keputusan
Hanya anda dan isteri tahu apa yang anda berdua mahukan. Dalam keadaan tertentu, isteri anda mungkin tidak dapat membuat keputusan apabila situasi memerlukan anda berbuat demikian.

7> Sabar menunggu
Situasi anda mungkin tidak sama seperti didalam drama mahupun filem. Kebanyakan wanita terpaksa menempuh sakit bersalin selama berjam-jam sebelum ke hospital.
Banyak pasangan yg berasa bahawa diri lebih selesa berada di rumah pada peringkat awal proses kelahiran. Malah, kebanyakan hospital menyarankan anda hanya datang ke hospital setelah merasai kesakitan kontraksi setiap 5 minit sekali.

[Info Penting!]
Apabila serviks terbuka 10sm, ia bererti tahap kelahiran bayi sudah sampai ke tahap kedua. Ini menunjukkan bayi sudah bersedia utk keluar. Ketika ini bantu isteri mendapatkan kedudukan yang selesa agar memudahkannya utk meneran.
Bermula saat ini, isteri anda akan mula meneran setiap Kali berlakunya kontraksi. Inilah waktunya isteri anda memerlukan sokongan padu daripada anda.

Semoga tips di atas membantu si suami lebih bersedia dari segi fizikal dan mental. Suami juga boleh menghadiahkan isteri tersayang set berpantang shaklee agar isteri lebih sihat, ceria dan bertenaga semasa berpantang.



Untuk tahu lebih lanjut boleh terus hubungi sy di nombor yg tertera.

Nama FB : Norhayati Ismail
Email : yattisma@gmail.com
ID Shaklee : 1003021
Contact no : 0107628163



posted from Bloggeroid
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers


up